Γράψαμε ένα μικρό Αλγόριθμο σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου, για τον υπολογισμό των μορίων των Πανελλαδικών για το 2016:

  1. Παίρνουμε τους 4 γραπτούς βαθμούς (σε εικοσα?βαθμη κλι?μακα με προσε?γγιση δεκα?του) των τεσσα?ρων πανελλαδικα? εξεταζομε?νων μαθημα?των, τα οποι?α προβλε?πονται στην Ομα?δα Προσανατολισμου? ο?που ανη?κει ο υποψη?φιος για το συγκεκριμε?νο Επιστημονικο? Πεδι?ο και το πολλαπλασιάζουμε επι? δυ?ο (2). (α+β+γ+δ)*2
  2. Στη συνε?χεια, στο γινο?μενο αυτο? προστι?θενται τα γινο?μενα των γραπτω?ν βαθμω?ν των δυ?ο μαθημα?των με τους αντι?στοιχους συντελεστε?ς βαρυ?τητας, τα οποι?α προβλε?πονται στην Ομα?δα Προσανατολισμου? ο?που ανη?κει ο υποψη?φιος για το συγκεκριμε?νο Επιστημονικο? Πεδι?ο και το τελικο? α?θροισμα πολλαπλασια?ζεται με το εκατο? (100).
  • εδώ χρειάζεται προσοχή στους συντελεστές.

Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών που έχει δώσει για τις σχολές του 2ου επιστημονικού πεδίου Μαθηματικά (α), Φυσική (β), Χημεία (γ) και Νεοελληνική Γλώσσα (δ), θα υπολογίσει το άθροισμα των βαθμών του και θα το πολλαπλασιάσει επί δύο. Στη συνέχεια, θα πολλαπλασιάσει τη βαθμολογία των Μαθηματικών με τον συντελεστή βαρύτητας 1,3 και τη βαθμολογία της Φυσικής με τον συντελεστή βαρύτητας 0,3. Τα δύο αυτά γινόμενα θα τα προσθέσει και το άθροισμά τους, θα το προσθέσει με το πρώτο γινόμενο. Το συνολικό άθροισμα που θα βγει, πολλαπλασιάζεται επί 100, για τον τελικό αριθμό μορίων.

Στην περίπτωση που ο υποψήφιος θέλει να έχει επιλογή και στο 3ο επιστημονικό πεδίο των επιστημών Υγείας, θα δώσει και πέμπτο μάθημα, τη Βιολογία (ε). Σε αυτή την περίπτωση, τα μόριά του για τις σχολές του 3ου πεδίου θα υπολογιστούν υπολογίζοντας τις βαθμολογίες Βιολογίας (ε), Φυσικής (β), Χημείας (γ) και Νεοελληνικής Γλώσσας (δ), αφήνοντας εκτός τα Μαθηματικά, και με συντελεστή βαρύτητας 1,3 στη Βιολογία και 0,7 στη Φυσική.

Όσον αφορά τους συντελεστές βαρύτητας, η μόνη εξαίρεση αφορά στο 3ο επιστημονικό πεδίο, Επιστημών Υγείας και Ζωής, όπου οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είναι 0,9 και 0,4, από τις ομάδες προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Αναλυτικά, τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται στις Ομάδες Προσανατολισμού για κάθε Επιστημονικό Πεδίο, έχουν ως εξής:

A .Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής
α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)!
β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)!

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής
α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής
α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)!
β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)!

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)


Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο αλγόριθμος, με βάση τον οποίο θα μπορούν οι υποψήφιοι να υπολογίσουν τα μόριά τους, είναι ο εξής:

ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ = ((α+β+γ+δ) · 2 + (α · 1,3) + (β · 0,7)) · 100

ΓΙΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 1,3 ΚΑΙ 0,7


ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ = ((α+β+γ+δ) · 2 + (α · 0,9) + (β · 0,4)) · 100

ΓΙΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 0,9 ΚΑΙ 0,4

Για σχολε?ς η? τμη?ματα για τα οποι?α απαιτει?ται εξε?ταση ειδικου? μαθη?ματος η? πρακτικω?ν δοκιμασιω?ν, ο υπολογισμο?ς του συνολικου? αριθμου? μορι?ων κα?θε υποψηφι?ου γι?νεται ως εξη?ς:

Στο συ?νολο μορι?ων, προστι?θενται τα μο?ρια που προκυ?πτουν απο? τον πολλαπλασιασμο? με το εκατο? (100), του γινομε?νου του βαθμου? του υποψηφι?ου στο απαιτου?μενο ειδικο? μα?θημα η? στις πρακτικε?ς δοκιμασι?ες, με τον αντι?στοιχο συντελεστη? κατα? περι?πτωση (επί 1 ή επί 2).

Print Friendly, PDF & Email
Διαβάστε ακόμη...
11/10/2019 – Εισαγωγή αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του σχολικού έτους 2019-2020... Ρυθμίσεις για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων το σχολικό έτος 2019-2020 στο ν/σ του Υπουργείου ...
11/10/2019 – Κατάργηση της διάταξης για τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (πράσινες Σχολές) στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019-20... Ακολουθούν οι ρυθμίσεις για την κατάργηση Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης... Το άρθρο 4 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ...
3/10/2019 – Βαθμολογίες Υποψηφίων που συμμετείχαν στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2019... Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζεται ότι οι βαθμολογίες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έχουν ήδη ανακοινωθε...
30/9/2019 – Παράταση στην υποβολή ηλεκτρονικού μηχανογραφικού δελτίου υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις με ποσοστό ... Σας ενημερώνουμε ότι δόθηκε παράταση της προθεσμίας υποβολής ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις για την ει...