Ο ορισμός της 3ης Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία αποσκοπεί στην ουσιαστική επισήμανση των αναγκών και των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, ενώ έρχεται να υπενθυμίσει και να επικυρώσει την ανάγκη για ουσιαστική μετοχή των ΑμεΑ σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής και τα οφέλη της συμμετοχής αυτής για το σύνολο της κοινωνίας.

Το σχολείο, με τον κομβικό του ρόλο στη λειτουργία και διαμόρφωση της κοινωνίας, καλείται καθημερινά να προασπίζεται το δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την κοινωνική ζωή, χωρίς διαχωριστικούς και περιοριστικούς μηχανισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έθεσε ως προτεραιότητα την απρόσκοπτη εκπαιδευτική κάλυψη των μαθητών με αναπηρία, μέσα από τις πρωτοβουλίες που πήρε σε επίπεδο προσλήψεων προσωπικού, αλλά και νομοθετικών διατάξεων. Η δημιουργία και λειτουργία νέων δομών εκπαίδευσης των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μετά από οκτώ ολόκληρα χρόνια, απέκτησε σταθερή βάση με την ένταξη των διαδικασιών ίδρυσης ΣΜΕΑΕ στη μόνιμη διαδικασία των σχολικών μεταβολών.

Ο σεβασμός των ιδιαίτερων αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία είναι απαραίτητο να αποδεικνύεται έμπρακτα, τόσο από τις πρωτοβουλίες των θεσμικών οργάνων, όσο και από τις πρακτικές όλων των φορέων και των ατόμων που συμβάλλουν στο έργο της Ειδικής Αγωγής. Ο ουσιαστικός διάλογος μεταξύ όλων των φορέων και των ατόμων που ασχολούνται με την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία είναι προς όφελος της οργάνωσης και της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους/στις μαθητές/τριες με αναπηρία. Το όραμα της συνεκπαίδευσης και της ενταξιακής κατεύθυνσης της εκπαιδευτικής πολιτικής πρέπει να είναι ορατό σε κάθε παιδαγωγικό μας βήμα, κάθε μέρα που ένα παιδί με αναπηρία περνάει την πόρτα του σχολείου.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία είμαστε στο πλευρό όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας που θα διοργανώσουν δράσεις προβληματισμού και ευαισθητοποίησης της μαθητικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας. Αυτές οι πρωτοβουλίες παραμένουν η ελπίδα μας ότι, με αρωγό την πολιτεία, μπορούμε ακόμα να οραματιζόμαστε ένα Σχολείο, κι ως εκ τούτου μία Κοινωνία, που δεν ξεχωρίζει τα παιδιά της αλλά έχει αντιληφθεί σε βάθος την αξία της συμμετοχής όλων.

Ένα Σχολείο που κλείνει τις πόρτες του στην προκατάληψη, τον φόβο και τον αποκλεισμό. Ένα Σχολείο που καλλιεργεί στο σύνολο της κοινωνίας μας την αλληλεγγύη, την αποδοχή και τον σεβασμό. Ένα τέτοιο Σχολείο οραματιζόμαστε και στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

13/6/2018 – Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο νόμος «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και άλλες δ... Δημοσιεύτηκε στο υπ αριθμ. 102 (τ.Α'- 12/6/18) ΦΕΚ ο νόμος 4547 με θέμα την "Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης κ...
8/6/2018 – Καθορισμός του τύπου των τίτλων του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου (ΦΕΚ και Υποδείγματα)... Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ οι νέοι τίτλοι Γυμνασίου, ΓΕΛ και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Δείτε τα ΦΕΚ από τον κόμβο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.: Το ΦΕΚ με τον καθορισμ...
5/6/2018 – Ενημέρωση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπ/σης... Πίνακες με τις αλλαγές που προβλέπει το σχέδιο νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες δι...
22/3/2018 – Μήνυμα Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου... Την 25η Μαρτίου γιορτάζουμε την επέτειο της ελληνικής επανάστασης που σήμανε τη γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας. Το μεγάλο αυτό ιστορικό γεγονός, που οδ...