Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 44/03-11-2016 του Δ.Σ.) σας αποστέλλουμε τη διδακτέα ύλη του μαθήματος επιλογής «Ιστορία της Τέχνης» της Γ΄ τάξης Ημερησίου ΓΕ.Λ για το σχ. έτος 2016-2017:

Εκπαιδευτικό υλικό

Ιστορία της Τέχνης για τη Γ? τάξη Γενικού Λυκείου, βιβλίο του μαθητή, Όλγα Ζιρώ, Μερτζάνη Ελένη, Βασιλική Πετρίδου.

Σκοπός

Σκοπός του μαθήματος είναι να φέρει το μαθητή σε επαφή με τις σημαντικότερες περιόδους της τέχνης και τα έργα της, ώστε να καταστεί ικανό να αντιληφθεί τη σχέση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με τη γενικότερη πολιτισμική εξέλιξη κάθε περιόδου.

Ειδικότερα επιδιώκεται οι μαθητές:

  • Να κατανοήσουν την αξία και τη σημασία της πολιτισμικής κληρονομιάς και του έργου τέχνης ως παγκόσμιου αγαθού.
  • Να αντιληφθούν τις αδιάκοπες αναζητήσεις της καλλιτεχνικής δημιουργίας στο παρελθόν και στο παρόν ως αδιάσπαστη συνέχεια.
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι η τέχνη είναι έκφραση των κοινωνικοοικονομικών, πολιτισμικών και άλλων παραμέτρων κάθε εποχής και κάθε τόπου.
  • Να αποκτήσουν την ικανότητα να αναγνωρίζουν τις τεχνοτροπίες των έργων της τέχνης κάθε εποχής.
  • Να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο κορυφαίων καλλιτεχνών.
  • Να εκτιμήσουν την Ιστορία της Τέχνης ως επιστήμη.
  • Να γίνουν ικανοί να παρατηρούν και να κατανοούν τα έργα της παγκόσμιας, της ευρωπαϊκής και της ελληνικής τέχνης στις διαφορετικές περιόδους της ιστορίας, αλλά και να ανακαλύπτουν και να αναγνωρίζουν τις μεταξύ τους σχέσεις.
  • Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα μεγάλα ερωτήματα που θέτει ο άνθρωπος και στους τρόπους με τους οποίους αυτά απαντιούνται μέσα από την τέχνη.

Προτείνεται να διδαχτούν τα παρακάτω κεφάλαια:

Κεφάλαιο 02: Η τέχνη της Μεσοποταμίας – Η τέχνη της Αιγύπτου

Κεφάλαιο 04: Η Ελληνική τέχνη

Κεφάλαιο 05: Κλασική και Ελληνιστική τέχνη

Κεφάλαιο 08: Η χριστιανική τέχνη το Μεσαίωνα

Κεφάλαιο 10: Η τέχνη την εποχή της Αναγέννησης

Κεφάλαιο 12: Νεοκλασικισμός

Κεφάλαιο 11: Η τέχνη του Μπαρόκ

Κεφάλαιο 13: Ρομαντισμός

Κεφάλαιο 14: Ρεαλισμός, Ιμπρεσιονισμός

Κεφάλαιο 15: Το Πέρασμα από το 19ο στον 20ό αιώνα

Κεφάλαιο 18: Μεταπολεμική τέχνη στην Αμερική και στην Ευρώπη

Κεφάλαιο 19: Η Δεκαετία του 60, η Δεκαετία του 70, οι Δεκαετίες 80-90

Κεφάλαιο 20: Μετα-Μοντερνισμός. Η δεκαετία του 1990.

Οι διδάσκοντες/ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

19/10/2018 – Διδακτέα ύλη του μαθήματος Κοινωνιολογία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικ... Η ύλη του μαθήματος γοα το 2018-2019, από το βιβλίο «Κοινωνιολογία» των κ.κ. Κασιμάτη, Παπαϊωάννου, Γεωργούλα και Πράνταλου: Κεφάλαια: Κεφ. 1. Εισαγ...
19/10/2018 – Η διδακτέα ύλη του μαθήματος Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών της Γ΄ Λυκείου για το 2018-2019... Η διδακτέα ύλη του μαθήματος Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών (από το βιβλίο των κ.κ. Γκίβαλου, Γρηγοροπούλου, Κοτρόγιαννου και Μανιάτη) της Γ΄ τάξης του ...
19/10/2018 – Σύγχρονος κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία της Β΄ Λυκείου. Διαχείριση ύλης 2018-2019... Προτείνεται το μάθημα να γίνεται σε συνεχόμενο δίωρο, εφόσον ο διδάσκων/η διδάσκουσα το επιθυμεί και καταστεί δυνατό στο πλαίσιο του σχολικού προγράμμ...
19/10/2018 – Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου 2... Για το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών της Β’ τάξης του ημερήσιου Γενικού Λυκείου, της Β΄ τάξης και της Γ’ τάξης του εσπερινού Γενικού Λυκεί...