Σε συνέχεια του με αρ. πρωτ. 220473/Δ2/23-12-2016 εγγράφου του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Οδηγίες για την εκπόνηση των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο (άρθρο 8 του Π.Δ. 46/2016) για το σχολικό έτος 2016-2017», με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην υπηρεσία μας, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

  1. Στο άρθρο 8 του Π.Δ.46/2016 προβλέπεται η εκπόνηση μίας τουλάχιστον Δημιουργικής Εργασίας (Δ.Ε.) σε ένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα της επιλογής του/της μαθητή/τριας, συνεπώς η Δ.Ε. εντάσσεται στο πλαίσιο της διδασκαλίας συγκεκριμένου μαθήματος και συνεκτιμάται στην αξιολόγηση της επίδοσης του/της μαθητή/τριας στο αντίστοιχο μάθημα στο οποίο έχει επιλέξει να την εκπονήσει.
  2. Η διαδικασία εκπόνησης Δ.Ε. κατά το σχολικό έτος 2016-2017 που περιγράφεται στις Οδηγίες εξασφαλίζει την πραγματοποίηση και ολοκλήρωσή τους εντός του σχολείου και εντός του χρόνου λειτουργίας του. Έτσι οι μαθητές/τριες απαλλάσσονται από επιπλέον φόρτο εργασίας στο σπίτι και ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί δεν επιβαρύνονται πέραν του διδακτικού τους ωραρίου με συναντήσεις καθοδήγησης και υποστήριξης των μαθητών/τριών τους. Επίσης, με αυτή τη διαδικασία μπορεί οι εκπαιδευτικοί να είναι βέβαιοι/ες ότι η εργασία έχει παραχθεί πραγματικά από τους/τις μαθητές/τριες και όχι από τους γονιούς ή από κάποιο άλλο τρίτο πρόσωπο, γιατί ακριβώς παράγεται μέσα στη σχολική τάξη.Τέλος, αυτή η διαδικασία προσφέρει μια δημιουργική παρένθεση στη ρουτίνα του σχολείου, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες εργάζονται σε άλλη ατμόσφαιρα, με συνεργατικό πνεύμα.
  3. Διευκρινίζεται ότι όσον αφορά τα ενδεικτικά θέματα Δ.Ε. που δίνονται στο Παράρτημα IV, και συγκεκριμένα οι ενότητες 1.3 και 1.4 στο μάθημα της Χημείας της Β΄ Λυκείου μπορούν να αξιοποιηθούν από τον/την εκπαιδευτικό και κατά συνέπεια από τον/τη μαθητή/-τρια, ως υποστηρικτικό υλικό για την υλοποίηση της Δ.Ε, μιας που μαζί με το «Σχέδιο υποβολής της ΔΕ του Εκπαιδευτικού» που δίνεται στον/στη μαθητή/-τρια, δίνονται και ενδεικτικές πηγές. Ως εκ τούτου, η παράθεση των συγκεκριμένων «ενδεικτικών» θεμάτων Δ.Ε συμβάλλει στην εμβάθυνση, κατανόηση και εμπέδωση της διδακτέας ύλης, ενώ οι ενότητες 1.3 και 1.4 του σχολικού βιβλίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πρόσθετο υλικό.

Οι διδάσκοντες/ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

12/3/2019 – Ενημέρωση για την υλοποίηση της Θεματικής Εβδομάδας 2018-2019 (Υποβολή Σχεδίων και Υλικό)... Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ1/6058/Δ2/15-01-2019 εγκυκλίου του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Υλοποίηση στο Γυμνάσιο Θεματικής Εβδομάδας Ενημέρωσης και Ευαισθητ...
27/2/2019 – Θεματική Εβδομάδα 2018-2019. Νέο υλικό στον κόμβο του Ι..Ε.Π. Σημαντικές Ημερομηνίες.... Ένας νέος, επανασχεδιασμένος ιστότοπος για τη Θεματική Εβδομάδα λειτουργεί πλέον στον κόμβο του ΙΕΠ. Μπορείτε να τον δείτε εδώ. Στο νέο ιστότοπο θα β...
27/2/2019 – Πρόσβαση στα ηχητικά κείμενα του εκπαιδευτικού υλικού «micro-intervalle» για τα Γαλλικά στη Γ΄ Γυμνασίου... Αγαπητοί, αγαπητές συνάδελφοι, Παρακαλώ να ενημερωθείτε για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε, προκειμένου να έχετε πρόσβαση στα ηχητικά κείμε...
15/2/2019 – Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τις απουσίες μαθητών λόγω της εποχικής γρίπης... Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε στις σχολικές μονάδες όλης της χώρας εγκύκλιο με την οποία οι απουσίες των μαθητών της Δευτε...