Σε συνέχεια του με αρ. πρωτ. 220473/Δ2/23-12-2016 εγγράφου του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Οδηγίες για την εκπόνηση των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο (άρθρο 8 του Π.Δ. 46/2016) για το σχολικό έτος 2016-2017», με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην υπηρεσία μας, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

  1. Στο άρθρο 8 του Π.Δ.46/2016 προβλέπεται η εκπόνηση μίας τουλάχιστον Δημιουργικής Εργασίας (Δ.Ε.) σε ένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα της επιλογής του/της μαθητή/τριας, συνεπώς η Δ.Ε. εντάσσεται στο πλαίσιο της διδασκαλίας συγκεκριμένου μαθήματος και συνεκτιμάται στην αξιολόγηση της επίδοσης του/της μαθητή/τριας στο αντίστοιχο μάθημα στο οποίο έχει επιλέξει να την εκπονήσει.
  2. Η διαδικασία εκπόνησης Δ.Ε. κατά το σχολικό έτος 2016-2017 που περιγράφεται στις Οδηγίες εξασφαλίζει την πραγματοποίηση και ολοκλήρωσή τους εντός του σχολείου και εντός του χρόνου λειτουργίας του. Έτσι οι μαθητές/τριες απαλλάσσονται από επιπλέον φόρτο εργασίας στο σπίτι και ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί δεν επιβαρύνονται πέραν του διδακτικού τους ωραρίου με συναντήσεις καθοδήγησης και υποστήριξης των μαθητών/τριών τους. Επίσης, με αυτή τη διαδικασία μπορεί οι εκπαιδευτικοί να είναι βέβαιοι/ες ότι η εργασία έχει παραχθεί πραγματικά από τους/τις μαθητές/τριες και όχι από τους γονιούς ή από κάποιο άλλο τρίτο πρόσωπο, γιατί ακριβώς παράγεται μέσα στη σχολική τάξη.Τέλος, αυτή η διαδικασία προσφέρει μια δημιουργική παρένθεση στη ρουτίνα του σχολείου, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες εργάζονται σε άλλη ατμόσφαιρα, με συνεργατικό πνεύμα.
  3. Διευκρινίζεται ότι όσον αφορά τα ενδεικτικά θέματα Δ.Ε. που δίνονται στο Παράρτημα IV, και συγκεκριμένα οι ενότητες 1.3 και 1.4 στο μάθημα της Χημείας της Β΄ Λυκείου μπορούν να αξιοποιηθούν από τον/την εκπαιδευτικό και κατά συνέπεια από τον/τη μαθητή/-τρια, ως υποστηρικτικό υλικό για την υλοποίηση της Δ.Ε, μιας που μαζί με το «Σχέδιο υποβολής της ΔΕ του Εκπαιδευτικού» που δίνεται στον/στη μαθητή/-τρια, δίνονται και ενδεικτικές πηγές. Ως εκ τούτου, η παράθεση των συγκεκριμένων «ενδεικτικών» θεμάτων Δ.Ε συμβάλλει στην εμβάθυνση, κατανόηση και εμπέδωση της διδακτέας ύλης, ενώ οι ενότητες 1.3 και 1.4 του σχολικού βιβλίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πρόσθετο υλικό.

Οι διδάσκοντες/ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

25/5/2018 – Δημιουργική εργασία. Ο ηλεκτρισμός στο σπίτι. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Υπολογισμοί με αλγοριθμική σκέψη και ... Η Διαθεματική Δημιουργική Εργασία των μαθητών της Β΄ Λυκείου στα μαθήματα της Φυσικής και της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών. Συντ...
25/5/2018 – Δημιουργική Εργασία… Non Vionent Resistance (Μη Βίαιη Αντίσταση) Η Δημιουργική Εργασία των μαθητών της Β΄ Λυκείου στο μάθημα των Αγγλικών, με τίτλο Non Vionent Resistance (Μη Βίαιη Αντίσταση). Συντονίστρια εκπαιδευ...
11/5/2018 – Νέα Υπουργική Απόφαση για τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου για το Σχολικό έτος 2018-2019... Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, νέα Υ.Α. με διορθώσεις για τις αναθέσεις των μαθημάτων στα Γυμνάσιο και ΓΕ.Λ. Η προηγ...
4/5/2019 – Το νέο ΦΕΚ με τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου... Προσοχή!!! - Η απόφαση δεν ισχύει πια. Δείτε την αναθεωρημένη απόφαση, με τις αναθέσεις για το 2018-2019, εδώ. Σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ (1544, τ.Β΄-4/5/...