Η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών έχει καθιερώσει την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία με στόχο να αναδείξει τα δικαιώματα των αναπήρων για ευημερία και ισότιμη συμμετοχή και προσφορά στην κοινωνία, ταυτόχρονα όμως και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν σε σημαντικές πτυχές της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής. Καλούμαστε όλοι να αναγνωρίσουμε τις δυσκολίες και τις ανισότητες που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία και μέσα από θεσμοθετημένες πολιτικές και συλλογικές δράσεις να προχωρήσουμε στη δημιουργία μιας «ανθεκτικής» κοινωνίας για όλους, χωρίς αποκλεισμούς.

Η πολιτεία έχει την ευθύνη να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή όλων των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό σύστημα αξιοποιώντας το δυναμικό τους, αναπτύσσοντας πολύπλευρα τις δεξιότητές τους και αναδεικνύοντας τις ικανότητές τους. Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προωθεί πολιτικές και πρακτικές ενταξιακής εκπαίδευσης, εναρμονισμένες με τις προτεραιότητες που θέτει το άρθρο 24 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, την οποία η χώρα μας έχει επικυρώσει και ενισχύει τις δομές εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στοχεύοντας στη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία ενθαρρύνουμε δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας σε ζητήματα που αφορούν την αναπηρία, μέσα από την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και την ανάδειξη καλών παιδαγωγικών πρακτικών που προάγουν τις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο προβληματισμού μέσα στο οποίο όλοι οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν τους περιορισμούς που θέτει το κοινωνικό περιβάλλον στους αναπήρους δυσχεραίνοντας την πλήρη και ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνία, θα εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους με βάση τα δικά τους βιώματα και θα κάνουν προτάσεις για την άρση του αποκλεισμού και των προκαταλήψεων που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία στο σχολικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον.

Οραματιζόμαστε ένα Σχολείο μέσα στο οποίο οι μαθητές αποδέχονται τη διαφορετικότητα, αποκτούν δεξιότητες ενσυναίσθησης, κοινωνική συνείδηση και το αίσθημα της συλλογικής ευθύνης. Παράλληλα, οι μαθητές με αναπηρία γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, εκφράζουν τη γνώμη τους και προετοιμάζονται για την ομαλή μετάβαση και ένταξή τους σε μια δημοκρατική κοινωνία στην οποία θα συμμετέχουν, ως ενεργοί πολίτες, ισότιμα και αποτελεσματικά.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Print Friendly, PDF & Email
Διαβάστε ακόμη...
8/10/2019 – Το ΦΕΚ με την απαλοιφή των πεδίων «ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ» και «ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ» στους τίτλους του Γενικού Λυκείου... Σας γνωστοποιούμε ότι στο τεύχος Β΄ της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με αρ. φύλλου 3567/24-09-2019 δημοσιεύτηκε η με αριθμ. πρωτ. 145832/Δ2/19-09-2019 Υ...
20/9/2019 – Απαλοιφή του Θρησκεύματος και της Ιθαγένειας από τους Απολυτήριους Τίτλους... Δείτε τις αποφάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με την απαλοιφή του Θρησκεύματος και της Ιθαγένειας από τους Απολυτήριους Τίτλους του Γυμνασίου και του Λυκεί...
11/9/2019 – Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020... Αγαπητοί Μαθητές και Μαθήτριες, Αγαπητοί και Αγαπητές Λειτουργοί της Εκπαίδευσης, Για μερικούς από εσάς είναι η πρώτη ημέρα στο σχολείο, για ορισμένο...
8/7/2019 – Τροποποίηση της 71388/Δ2/08-05-2019 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1674) ως προς τον χαρακτηρισμό, τους κλάδους και τον ... Τροποποιήθηκε η 71388/Δ2/08-05-2019 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1674) ως προς τον χαρακτηρισμό, τους κλάδους και τον τρόπο εξέτασης των διδασκομένων ...