Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη.

Στο πλαίσιο αυτό, από το 2015 με το υπ’ αριθ. 42681/ΓΔ4/13/03/2015 έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. καθιερώθηκε οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υλοποιούν εκδηλώσεις ή /και δράσεις εντός του διδακτικού ωραρίου, με το σκεπτικό ότι ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου δεν είναι μόνο πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας (άρθρο 2 του Συντάγματος) και δέσμευση της χώρας σε διεθνές επίπεδο, αλλά κυρίως πρωταρχική υποχρέωση της εκπαίδευσης που παρέχει μια δημοκρατική κοινωνία, μιας εκπαίδευσης που οφείλει να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να καταπολεμά τις προκαταλήψεις, τις ρατσιστικές τάσεις και τις εκδηλώσεις μισαλλοδοξίας και να προωθεί τις ανθρωπιστικές αξίες: το σεβασμό, τον αυτοσεβασμό, την αποδοχή κάθε μορφής ετερότητας ( φυλετικής, εθνικής, θρησκευτικής, έμφυλης, κοινωνικής, οικονομικής), την αλληλεγγύη και την κοινωνική ευαισθησία.

Κατά σύμπτωση η ίδια μέρα έχει ορισθεί και ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Αυτός ο δεύτερος συμβολισμός μπορεί να αξιοποιηθεί, ώστε οι εκδηλώσεις ή/και οι δράσεις που θα πραγματοποιηθούν να συνομιλούν και με τις δυο συμβολικές πλευρές. Προς την κατεύθυνση αυτή, μπορούν να αξιοποιηθούν έργα της ελληνικής και παγκόσμιας ποίησης που έχουν ως θέμα τους την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την καταδίκη του ρατσισμού.

Με αφορμή την ημέρα αυτή, την Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018 ή τις αμέσως επόμενες ημέρες προτείνεται:

Όλες οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υλοποιήσουν εκδηλώσεις ή/και δράσεις διάρκειας δύο (2) ή τριών (3) ωρών (με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων), εντός του διδακτικού ωραρίου, υπό τον γενικό τίτλο: «Η ποίηση μας βοηθάει να ζήσουμε χωρίς ρατσισμό».

Οι εκδηλώσεις ή/και οι δράσεις μπορεί να είναι ατομικές ή ομαδικές και να περιλαμβάνουν: α) δημιουργία ποιημάτων με αντιρατσιστικό περιεχόμενο, β) οπτική αποτύπωση (σκίτσα, ζωγραφική, ψηφιακή εικονογράφηση) ενός ποιήματος, γ) δημιουργία αφίσας, εικαστικού έργου, δ) μελοποίηση κάποιου σχετικού ποιήματος.

Δείτε προτεινόμενο υλικό στο έγγραφο του ΥΠ.ΠΕ.Θ.

Print Friendly, PDF & Email
Διαβάστε ακόμη...
22/10/2019 – Πτήσεις μαθητών/τριών της Γ΄ Λυκείου 2019-2020 με Ελικοφόρα Πτητικά Μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας... Στο πλαίσιο του Εορτασμού του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), το Σάββατο 9 και την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019, θα προγραμματιστούν στην Αεροπορ...
21/10/2019 – Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) 2020... Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.better...
21/10/2019 – Ενδεικτικές Λύσεις των ασκήσεων για το συμπληρωματικό υλικό στο μάθημα Πληροφορική Γ΄ Λυκείου Ο.Π.... Οι Ενδεικτικές Λύσεις των ασκήσεων του συμπληρωματικού υλικού για το μάθημα Πληροφορική της Γ' Λυκείου, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. ...
20/10/2019 – Πρόσκληση Λέσχης Ανάγνωσης Συνδέσμου Φιλολόγων Λευκάδας σε αφιέρωμα για την Εθνική Γιορτή της 28ης Οκτωβρίου... Την Κυριακή 27 Οκτώβρη 2019, ώρα 8 μ.μ.,  σας προσκαλούμε στο ξενοδοχείο Νήρικος, όπου θα παρουσιάσουμε, σε ειδικό αφιέρωμα για την Εθνική Γιορτή...