Η Διαθεματική Δημιουργική Εργασία των μαθητών της Β΄ Λυκείου στα μαθήματα της Φυσικής και της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών. Συντονιστές εκπαιδευτικοί: Σπηλιάς Νικόλαος Σπυρίδων (ΠΕ 04.01), Παπαγεωργίου Νικόλαος (ΠΕ 86):

Θέμα: Ο ηλεκτρισμός στο σπίτι – Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Υπολογισμοί με αλγοριθμική σκέψη και χρήση υπολογιστή.

Βασικοί στόχοι, οι μαθητές…

  • Να εξηγήσουν συγκεκριμένες πλευρές του τρόπου λειτουργίας των ηλεκτρικών κυκλωμάτων.
  • Να αξιοποιήσουν τα διαγράμματα και να εξάγουν από αυτά συμπεράσματα. Να κατανοήσουν στοιχεία οικονομικού κόστους που έχει η οικιακή χρήση των ηλεκτρικών συσκευών.
  • Να αναδείξουν την ανάγκη να περάσουμε από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
  • Να δουν εφαρμογές της αλγοριθμικής σκέψης σε σενάρια της καθημερινής ζωής.
  • Να διαπιστώσουν τη χρησιμότητα του προγραμματισμού στην επίλυση προβλημάτων, τα πλεονεκτήματα ανάθεσης επίλυσης προβλημάτων σε ένα υπολογιστή (ταχύτητα εκτέλεσης, επαναληπτικότητα διαδικασιών).

Ενδεικτικά παραδείγματα:

1. Προγραμματιστική επίλυση απλού κυκλώματος.

Ζητείται η διαφορά δυναμικού (πηγής) V και η αντίσταση (αντιστάτη) R, και υπολογίζεται η ένταση του ρεύματος Ι που διαρέει το κύκλωμα. Χρησιμοποιείται αμυντικός προγραμματισμός και επαναληπτικές δομές για συνέχιση υπολογισμών.

Μπορείτε να εκτελέσετε και να κάνετε δοκιμές στο πρόγραμμα, αντιγράφοντας τον κώδικα από το αρχείο: (dhmioyrgikes-kykloma-1) και επικολλώντας τον στη σελίδα https://www.pseudoglossa.gr/

2. Υπολογισμοί συνολικής αντίστασης δύο αντιστατών (R1,R2) σε σειρά και παράλληλα.

Ζητούνται οι τιμές δύο αντιστατών και η πιθανή συνδεσμολογία (σε σειρά ή παράλληλα). Χρησιμοποιείται αμυντικός προγραμματισμός και επαναληπτικές διαδικασίες για τον υπολογισμό της συνολικής αντίστασης σε κάθε περίπτωση.

Μπορείτε να εκτελέσετε και να κάνετε δοκιμές στο πρόγραμμα, αντιγράφοντας τον κώδικα από το αρχείο: (dhmioyrgikes_antistates) και επικολλώντας τον στη σελίδα https://www.pseudoglossa.gr/

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

19/4/2019 – Εξεταστικά Κέντρα του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εξεταστικής περιόδου Μαΐου 2019... Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε ο πίνακας με τα Εξεταστικά Κέντρα του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας εξεταστικ...
18/4/2019 – Ενημέρωση υποψηφίων πανελλαδικών σχετικά με τη λειτουργία των Στρατιωτικών Σχολών για το ακαδημαϊκό έτος 2020-20... Σχετικά με την λειτουργία Τμημάτων και Σχολών των ΑΣΣΥ για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα: Στο ΦΕΚ 1118 Β΄/4-4-2019 δημο...
Πρoστατευμένο: 17/4/2019 – Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον – Λύσεις ασκήσεων φυλλαδίου για τα Υποπρο... Εδώ μπορείτε να δείτε τις λύσεις των ασκήσεων για το  Φυλλάδιο Ασκήσεων για τα Υποπρογράμματα που σας έδωσα (Κεφάλαιο 10) Να τονίσω για μια ακόμ...
16/4/2019 – Προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές. Μέχρι τις 20 Μαΐου η προθεσμία υποβολής... Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας η προθεσμία της υποβολής ηλεκτρονικά Αίτησης-Δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμε...