Η Διαθεματική Δημιουργική Εργασία των μαθητών της Β΄ Λυκείου στα μαθήματα της Φυσικής και της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών. Συντονιστές εκπαιδευτικοί: Σπηλιάς Νικόλαος Σπυρίδων (ΠΕ 04.01), Παπαγεωργίου Νικόλαος (ΠΕ 86):

Θέμα: Ο ηλεκτρισμός στο σπίτι – Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Υπολογισμοί με αλγοριθμική σκέψη και χρήση υπολογιστή.

Βασικοί στόχοι, οι μαθητές…

  • Να εξηγήσουν συγκεκριμένες πλευρές του τρόπου λειτουργίας των ηλεκτρικών κυκλωμάτων.
  • Να αξιοποιήσουν τα διαγράμματα και να εξάγουν από αυτά συμπεράσματα. Να κατανοήσουν στοιχεία οικονομικού κόστους που έχει η οικιακή χρήση των ηλεκτρικών συσκευών.
  • Να αναδείξουν την ανάγκη να περάσουμε από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
  • Να δουν εφαρμογές της αλγοριθμικής σκέψης σε σενάρια της καθημερινής ζωής.
  • Να διαπιστώσουν τη χρησιμότητα του προγραμματισμού στην επίλυση προβλημάτων, τα πλεονεκτήματα ανάθεσης επίλυσης προβλημάτων σε ένα υπολογιστή (ταχύτητα εκτέλεσης, επαναληπτικότητα διαδικασιών).

Ενδεικτικά παραδείγματα:

1. Προγραμματιστική επίλυση απλού κυκλώματος.

Ζητείται η διαφορά δυναμικού (πηγής) V και η αντίσταση (αντιστάτη) R, και υπολογίζεται η ένταση του ρεύματος Ι που διαρέει το κύκλωμα. Χρησιμοποιείται αμυντικός προγραμματισμός και επαναληπτικές δομές για συνέχιση υπολογισμών.

Μπορείτε να εκτελέσετε και να κάνετε δοκιμές στο πρόγραμμα, αντιγράφοντας τον κώδικα από το αρχείο: (dhmioyrgikes-kykloma-1) και επικολλώντας τον στη σελίδα https://www.pseudoglossa.gr/

2. Υπολογισμοί συνολικής αντίστασης δύο αντιστατών (R1,R2) σε σειρά και παράλληλα.

Ζητούνται οι τιμές δύο αντιστατών και η πιθανή συνδεσμολογία (σε σειρά ή παράλληλα). Χρησιμοποιείται αμυντικός προγραμματισμός και επαναληπτικές διαδικασίες για τον υπολογισμό της συνολικής αντίστασης σε κάθε περίπτωση.

Μπορείτε να εκτελέσετε και να κάνετε δοκιμές στο πρόγραμμα, αντιγράφοντας τον κώδικα από το αρχείο: (dhmioyrgikes_antistates) και επικολλώντας τον στη σελίδα https://www.pseudoglossa.gr/

Print Friendly, PDF & Email