Το ΑΠΣ και ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων. Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των Εικαστικών είναι «ανοικτού» τύπου και δεν είναι δεσμευτικά ως προς τη διδακτέα ύλη.

Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνεται να συνδυάζει κατά την κρίση του, τις ενότητες να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο στην ύλη ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτει και τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού και τον ετήσιο σχεδιασμό και προγραμματισμό του σχολείου.

Η συνέχεια, η ποικιλία και η εξατομίκευση αποτελούν δομικά στοιχεία της διδακτικής μεθοδολογίας. Η διδασκαλία οργανώνεται γύρω από ένα θέμα, μια ερώτηση, έναν προβληματισμό ή έναν τομέα έρευνας. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η διδακτική προσέγγιση των δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει σε διάφορα επίπεδα. Μια μόνο διδακτική δραστηριότητα μπορεί να είναι επαρκής για τη διδασκαλία ενός ολόκληρου θέματος ή μπορεί να συνδυαστεί και με δραστηριότητες από άλλες διδακτικές ενότητες που κρίνονται συναφείς. Κατά τη διάρκεια του έτους προτείνεται να αναπτύσσονται πυρήνες ενοτήτων όπου θα συνδυάζονται με καλλιτεχνικές δραστηριότητες ή εξειδικευμένες ασκήσεις παρατήρησης και σχεδίου. Ο/Η εκπαιδευτικός του μαθήματος μπορεί να προσεγγίσει και να διερευνήσει αντίστοιχα θέματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων γνωστικών αντικείμενων.

Τα σχολεία για να συνεισφέρουν στην καλύτερη ποιότητα και στην αναβάθμιση του μαθήματος, είναι σημαντικό να διαθέτουν αίθουσα που θα γίνεται το μάθημα των Εικαστικών, δηλ. «Το εργαστήριο των Εικαστικών», όπου θα φυλάσσονται όλα τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές, τα χρώματα, τα πινέλα, τα μολύβια, τα χαρτιά (μικρά χαρτιά η του μέτρου), υλικά που μαζεύουν οι μαθητές για να φτιάξουν διάφορες κατασκευές, τα βιβλία τους, ένας προτζέκτορας για να βλέπουν έργα τέχνης και να τα συζητάνε μεταξύ τους ή διαφορετικά ντοκιμαντέρ, ταινίες, κ ά. Οι διδάσκοντες εάν το επιθυμούν μπορούν να κάνουν αναδιάταξη της ύλης και να συνδυάσουν διαφορετικές ενότητες από τα εγχειρίδια εικαστικών άλλων τάξεων αν το κρίνουν απαραίτητο.

Δείτε το έγγραφο με τις αναλυτικές οδηγίες

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

10/11/2018 – Το ΦΕΚ για την επιλογή και τοποθέτηση Διευθυντών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης... Σας ενημερώνουμε ότι στο ΦΕΚ 4940 τ. Β΄/05-11-2018 δημοσιεύθηκε η αριθμ. Φ.353.1/24/183985/E3/31-10-2018 Υπουργική Απόφαση: «Ρύθμιση θεμάτων σχετικών ...
9/11/2018 – Εκπαιδευτικό υλικό για εκδηλώσεις στα σχολεία για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία... Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαι...
7/11/2018 – Διαχείριση ύλης για τα Μαθηματικά της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου για το 2018-2019... Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 51/25-10-2018) σάς γνωρίζουμε ότι για τα Μαθηματικά της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γε...
7/11/2018 – Προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης... Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για την πλήρωση με επιλογή των δεκατριών (13) θέσεων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, με τριετή θητεία η οποία θα ξεκινή...