Το ΑΠΣ και ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων. Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των Εικαστικών είναι «ανοικτού» τύπου και δεν είναι δεσμευτικά ως προς τη διδακτέα ύλη.

Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνεται να συνδυάζει κατά την κρίση του, τις ενότητες να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο στην ύλη ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτει και τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού και τον ετήσιο σχεδιασμό και προγραμματισμό του σχολείου.

Η συνέχεια, η ποικιλία και η εξατομίκευση αποτελούν δομικά στοιχεία της διδακτικής μεθοδολογίας. Η διδασκαλία οργανώνεται γύρω από ένα θέμα, μια ερώτηση, έναν προβληματισμό ή έναν τομέα έρευνας. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η διδακτική προσέγγιση των δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει σε διάφορα επίπεδα. Μια μόνο διδακτική δραστηριότητα μπορεί να είναι επαρκής για τη διδασκαλία ενός ολόκληρου θέματος ή μπορεί να συνδυαστεί και με δραστηριότητες από άλλες διδακτικές ενότητες που κρίνονται συναφείς. Κατά τη διάρκεια του έτους προτείνεται να αναπτύσσονται πυρήνες ενοτήτων όπου θα συνδυάζονται με καλλιτεχνικές δραστηριότητες ή εξειδικευμένες ασκήσεις παρατήρησης και σχεδίου. Ο/Η εκπαιδευτικός του μαθήματος μπορεί να προσεγγίσει και να διερευνήσει αντίστοιχα θέματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων γνωστικών αντικείμενων.

Τα σχολεία για να συνεισφέρουν στην καλύτερη ποιότητα και στην αναβάθμιση του μαθήματος, είναι σημαντικό να διαθέτουν αίθουσα που θα γίνεται το μάθημα των Εικαστικών, δηλ. «Το εργαστήριο των Εικαστικών», όπου θα φυλάσσονται όλα τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές, τα χρώματα, τα πινέλα, τα μολύβια, τα χαρτιά (μικρά χαρτιά η του μέτρου), υλικά που μαζεύουν οι μαθητές για να φτιάξουν διάφορες κατασκευές, τα βιβλία τους, ένας προτζέκτορας για να βλέπουν έργα τέχνης και να τα συζητάνε μεταξύ τους ή διαφορετικά ντοκιμαντέρ, ταινίες, κ ά. Οι διδάσκοντες εάν το επιθυμούν μπορούν να κάνουν αναδιάταξη της ύλης και να συνδυάσουν διαφορετικές ενότητες από τα εγχειρίδια εικαστικών άλλων τάξεων αν το κρίνουν απαραίτητο.

Δείτε το έγγραφο με τις αναλυτικές οδηγίες

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

15/1/2018 – Προκηρύξεις θέσεων υπευθύνων ΕΚΦΕ και Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού της Δ.Δ.Ε. Λευκάδας... Αναρτήθηκαν οι προσκλήσεις για την πλήρωση θέσεων υπευθύνων Ε.Κ.Φ.Ε. και υπεύθυνου Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού στην ιστοσελίδα  της Δι...
14/1/2019 – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση θέσης υπεύθυνου πληροφορικής και νέων τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ) σ... Καλούνται οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ86 της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας, οι οποίοι διαθέτουν τις νόμιμες προϋποθέσεις επιλογής, εφόσ...
21/12/2018 – Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες για τις Διακοπές! Quiz, Puzzle και άλλες εκπλήξεις! Καλές γιορτές!... Αγαπητοί/τές μαθητές και μαθήτριες, αγαπητοί γονείς, αγαπητοί/τές συνάδελφοι, αγαπητοί και αγαπητές επισκέπτες του ιστοτόπου μας, Χρόνια Πολλά!!! Με...
20/12/2018 – Β΄ κύκλος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών (μέχρι 11/1/2019 οι αιτήσεις)... Αγαπητοί συνάδελφοι Σας ενημερώνουμε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ( Ι.Ε.Π.) υλοποιεί τη Δράση 2 «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγρά...