Το ΑΠΣ και ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων. Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των Εικαστικών είναι «ανοικτού» τύπου και δεν είναι δεσμευτικά ως προς τη διδακτέα ύλη.

Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνεται να συνδυάζει κατά την κρίση του, τις ενότητες να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο στην ύλη ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτει και τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού και τον ετήσιο σχεδιασμό και προγραμματισμό του σχολείου.

Η συνέχεια, η ποικιλία και η εξατομίκευση αποτελούν δομικά στοιχεία της διδακτικής μεθοδολογίας. Η διδασκαλία οργανώνεται γύρω από ένα θέμα, μια ερώτηση, έναν προβληματισμό ή έναν τομέα έρευνας. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η διδακτική προσέγγιση των δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει σε διάφορα επίπεδα. Μια μόνο διδακτική δραστηριότητα μπορεί να είναι επαρκής για τη διδασκαλία ενός ολόκληρου θέματος ή μπορεί να συνδυαστεί και με δραστηριότητες από άλλες διδακτικές ενότητες που κρίνονται συναφείς. Κατά τη διάρκεια του έτους προτείνεται να αναπτύσσονται πυρήνες ενοτήτων όπου θα συνδυάζονται με καλλιτεχνικές δραστηριότητες ή εξειδικευμένες ασκήσεις παρατήρησης και σχεδίου. Ο/Η εκπαιδευτικός του μαθήματος μπορεί να προσεγγίσει και να διερευνήσει αντίστοιχα θέματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων γνωστικών αντικείμενων.

Τα σχολεία για να συνεισφέρουν στην καλύτερη ποιότητα και στην αναβάθμιση του μαθήματος, είναι σημαντικό να διαθέτουν αίθουσα που θα γίνεται το μάθημα των Εικαστικών, δηλ. «Το εργαστήριο των Εικαστικών», όπου θα φυλάσσονται όλα τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές, τα χρώματα, τα πινέλα, τα μολύβια, τα χαρτιά (μικρά χαρτιά η του μέτρου), υλικά που μαζεύουν οι μαθητές για να φτιάξουν διάφορες κατασκευές, τα βιβλία τους, ένας προτζέκτορας για να βλέπουν έργα τέχνης και να τα συζητάνε μεταξύ τους ή διαφορετικά ντοκιμαντέρ, ταινίες, κ ά. Οι διδάσκοντες εάν το επιθυμούν μπορούν να κάνουν αναδιάταξη της ύλης και να συνδυάσουν διαφορετικές ενότητες από τα εγχειρίδια εικαστικών άλλων τάξεων αν το κρίνουν απαραίτητο.

Δείτε το έγγραφο με τις αναλυτικές οδηγίες

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

24/9/2018 – Φάκελος Υλικού για τη διδασκαλία των Αγγλικών της Α΄ Λυκείου στον κόμβο του Ι.Ε.Π.... Αναρτήθηκε σήμερα, μέρος του Φακέλου Υλικού για τα Αγγλικά 1, ο οποίος προορίζεται για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στην Α' Γενικού Λυκείου. Ο ...
24/9/2018 – Μέχρι 28 Σεπτεμβρίου 2018 οι αιτήσεις συμμετοχής σε επιμόρφωση για το Β1 επιπέδο Τ.Π.Ε.... Οι αιτήσεις συμμετοχής για την παρούσα (4η) περίοδο επιμόρφωσης και η κατανομή των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης γίνον...
23/9/2018 – Πρόσκληση Σχολείων σε συνεργασία εκδηλώσεων με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (CodeWeek) 2018... Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (CodeWeek) είναι μια πρωτοβουλία που οργανώνεται από εθελοντές, οι οποίοι προωθούν την εκμάθηση προγραμματισμού σ...
21/9/2018 – Επιλογή και αρμοδιότητες Υπεύθυνου/ης Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.)... Δείτε το έγγραφο που ορίζει τις διαδικασίες για την επιλογή και τις αρμοδιότητες Υπεύθυνου/ης Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρον...