Το ΑΠΣ και ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων. Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των Εικαστικών είναι «ανοικτού» τύπου και δεν είναι δεσμευτικά ως προς τη διδακτέα ύλη.

Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνεται να συνδυάζει κατά την κρίση του, τις ενότητες να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο στην ύλη ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτει και τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού και τον ετήσιο σχεδιασμό και προγραμματισμό του σχολείου.

Η συνέχεια, η ποικιλία και η εξατομίκευση αποτελούν δομικά στοιχεία της διδακτικής μεθοδολογίας. Η διδασκαλία οργανώνεται γύρω από ένα θέμα, μια ερώτηση, έναν προβληματισμό ή έναν τομέα έρευνας. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η διδακτική προσέγγιση των δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει σε διάφορα επίπεδα. Μια μόνο διδακτική δραστηριότητα μπορεί να είναι επαρκής για τη διδασκαλία ενός ολόκληρου θέματος ή μπορεί να συνδυαστεί και με δραστηριότητες από άλλες διδακτικές ενότητες που κρίνονται συναφείς. Κατά τη διάρκεια του έτους προτείνεται να αναπτύσσονται πυρήνες ενοτήτων όπου θα συνδυάζονται με καλλιτεχνικές δραστηριότητες ή εξειδικευμένες ασκήσεις παρατήρησης και σχεδίου. Ο/Η εκπαιδευτικός του μαθήματος μπορεί να προσεγγίσει και να διερευνήσει αντίστοιχα θέματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων γνωστικών αντικείμενων.

Τα σχολεία για να συνεισφέρουν στην καλύτερη ποιότητα και στην αναβάθμιση του μαθήματος, είναι σημαντικό να διαθέτουν αίθουσα που θα γίνεται το μάθημα των Εικαστικών, δηλ. «Το εργαστήριο των Εικαστικών», όπου θα φυλάσσονται όλα τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές, τα χρώματα, τα πινέλα, τα μολύβια, τα χαρτιά (μικρά χαρτιά η του μέτρου), υλικά που μαζεύουν οι μαθητές για να φτιάξουν διάφορες κατασκευές, τα βιβλία τους, ένας προτζέκτορας για να βλέπουν έργα τέχνης και να τα συζητάνε μεταξύ τους ή διαφορετικά ντοκιμαντέρ, ταινίες, κ ά. Οι διδάσκοντες εάν το επιθυμούν μπορούν να κάνουν αναδιάταξη της ύλης και να συνδυάσουν διαφορετικές ενότητες από τα εγχειρίδια εικαστικών άλλων τάξεων αν το κρίνουν απαραίτητο.

Δείτε το έγγραφο με τις αναλυτικές οδηγίες

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

18/4/2019 – Ενημέρωση υποψηφίων πανελλαδικών σχετικά με τη λειτουργία των Στρατιωτικών Σχολών για το ακαδημαϊκό έτος 2020-20... Σχετικά με την λειτουργία Τμημάτων και Σχολών των ΑΣΣΥ για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, σας γνωστοποιούμε τα ακόλουθα: Στο ΦΕΚ 1118 Β΄/4-4-2019 δημο...
16/4/2019 – Προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές. Μέχρι τις 20 Μαΐου η προθεσμία υποβολής... Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας η προθεσμία της υποβολής ηλεκτρονικά Αίτησης-Δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμε...
16/4/2019 – Πρόγραμμα για τα Ειδικά Μαθήματα, τα Μουσικά Μαθήματα και τις δοκιμασίες ΤΕΦΑΑ, για τις Πανελλαδικές 2019... Από το Υπουργείο Παιδείας καθορίστηκε το πρόγραμμα εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων και των μουσικών μαθημάτων και η προθεσμία διεξαγωγής υγειονομικής ...
12/4/2019 – Παράταση υποβολής των αιτήσεων αποσπάσεων εκπαιδευτικών μέχρι την Τετάρτη 17 Απριλίου 2019... Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων απόσπασης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δ...