Το ΑΠΣ και ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων. Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των Εικαστικών είναι «ανοικτού» τύπου και δεν είναι δεσμευτικά ως προς τη διδακτέα ύλη.

Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνεται να συνδυάζει κατά την κρίση του, τις ενότητες να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο στην ύλη ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτει και τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού και τον ετήσιο σχεδιασμό και προγραμματισμό του σχολείου.

Η συνέχεια, η ποικιλία και η εξατομίκευση αποτελούν δομικά στοιχεία της διδακτικής μεθοδολογίας. Η διδασκαλία οργανώνεται γύρω από ένα θέμα, μια ερώτηση, έναν προβληματισμό ή έναν τομέα έρευνας. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η διδακτική προσέγγιση των δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει σε διάφορα επίπεδα. Μια μόνο διδακτική δραστηριότητα μπορεί να είναι επαρκής για τη διδασκαλία ενός ολόκληρου θέματος ή μπορεί να συνδυαστεί και με δραστηριότητες από άλλες διδακτικές ενότητες που κρίνονται συναφείς. Κατά τη διάρκεια του έτους προτείνεται να αναπτύσσονται πυρήνες ενοτήτων όπου θα συνδυάζονται με καλλιτεχνικές δραστηριότητες ή εξειδικευμένες ασκήσεις παρατήρησης και σχεδίου. Ο/Η εκπαιδευτικός του μαθήματος μπορεί να προσεγγίσει και να διερευνήσει αντίστοιχα θέματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων γνωστικών αντικείμενων.

Τα σχολεία για να συνεισφέρουν στην καλύτερη ποιότητα και στην αναβάθμιση του μαθήματος, είναι σημαντικό να διαθέτουν αίθουσα που θα γίνεται το μάθημα των Εικαστικών, δηλ. «Το εργαστήριο των Εικαστικών», όπου θα φυλάσσονται όλα τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές, τα χρώματα, τα πινέλα, τα μολύβια, τα χαρτιά (μικρά χαρτιά η του μέτρου), υλικά που μαζεύουν οι μαθητές για να φτιάξουν διάφορες κατασκευές, τα βιβλία τους, ένας προτζέκτορας για να βλέπουν έργα τέχνης και να τα συζητάνε μεταξύ τους ή διαφορετικά ντοκιμαντέρ, ταινίες, κ ά. Οι διδάσκοντες εάν το επιθυμούν μπορούν να κάνουν αναδιάταξη της ύλης και να συνδυάσουν διαφορετικές ενότητες από τα εγχειρίδια εικαστικών άλλων τάξεων αν το κρίνουν απαραίτητο.

Δείτε το έγγραφο με τις αναλυτικές οδηγίες

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

13/8/2019 – Σε ΦΕΚ ο τρόπος εξέτασης σε Γλώσσα και Λογοτεχνία στις Πανελλαδικές 2020... Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο τρόπος εξέτασης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2020. Δείτε εδώ το ΦΕΚ...
3/8/2019 – Αλλαγές σε ύλη και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για τις Πανελλαδικές 2020... Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα: α) μείωση της εξ...
2/8/2019 – Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ΠΥΣΔΕ, ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ για το σχολικό έτος 2019-2020... Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ΠΥΣΔΕ ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ για το σχ...
22/7/2019 – Πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2019... Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται το πρόγραμμα: των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων μαθημάτων ΓΕΛ, των επαναληπτικ...