Η εξέταση στο μάθημα Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία της Β΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και των Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διάφορων τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους. Καθένα από τα δύο θέματα περιέχει ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που καθεμία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (5Χ2=10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης που σχετίζονται άμεσα με δύο θεματικές ενότητες του μαθήματος. Τα θέματα προέρχονται είτε από το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνεται στον φάκελο μαθήματος (σύντομα κείμενα, αποσπάσματα κειμένων, πολυτροπικό υλικό) είτε από άλλη πηγή που επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί (απόσπασμα βιβλίου, άρθρο εφημερίδας, κ.λπ.). Στη δεύτερη περίπτωση, τα κείμενα που επιλέγονται πρέπει να σχετίζονται άμεσα με τις θεματικές ενότητες του μαθήματος και να είναι κατάλληλα, ως προς το ύφος και το περιεχόμενο, για μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης Λυκείου.

Οι ερωτήσεις κάθε θέματος, από δύο (2) έως τέσσερις (4), πρέπει να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και μέσω αυτών να ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής και κριτικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι μαθητές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης. Καθένα από τα δύο θέματα βαθμολογείται με (25) Μονάδες (25Χ2=50).

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς».

Print Friendly, PDF & Email