Σε εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4547/2018 (Α’ 102) και ενόψει (α) της έναρξης της πλήρους λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και (β) της επικείμενης λήξης της κατά παρ.12 του άρθρου 20 του ν.4547/2018 μεταβατικής λειτουργίας των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) που μετατράπηκαν σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.), με την παρ. 1 του άρθρου 12 του ίδιου νόμου, σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό και την υλοποίηση των  Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων) στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2018-2019, ισχύουν τα ακόλουθα:

Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών θεμάτων εντάσσονται πλέον στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την Αειφορία. Ως εκ τούτου, προκύπτει η ανάγκη διασύνδεσης και συνεξέτασης των παραπάνω θεμάτων ως προς τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαστάσεις τους, προσφέροντας στους/στις εκπαιδευόμενους/ες ευκαιρίες προσέγγισης αειφορικών μοντέλων διαβίωσης.

Βασικοί υποστηρικτικοί θεσμοί των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών σε επίπεδο Περιφέρειας είναι οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για την Αειφορία, που στελεχώνουν τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.ΚΕ.Σ.) των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) και σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης

(α) οι Παιδαγωγικές Ομάδες των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ), τα οποία, δυνάμει των διατάξεων του ν. 4547/2018, μετατράπηκαν σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ) και

(β) οι Υπεύθυνοι/ες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και των Σχολικών Δραστηριοτήτων, έως τη λήξη της θητείας τους, η διάρκεια της οποίας προβλέπεται έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες συγκρότησης των μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των ΚΕΑ και ορισμού των Προϊσταμένων τους.

Βασικά σημεία της εγκυκλίου για τη Δευτεροβάθμια:

Τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων που υλοποιούνται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διαρκούν τουλάχιστον 5 μήνες.

Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων υλοποιούνται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια) εκτός ωρολογίου προγράμματος, με εξαίρεση τους/τις μαθητές/τριες των ΕΠΑΛ που λαμβάνουν μέρος σε σχολικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στην Α΄ ΕΠΑΛ. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύνανται να υλοποιούνται και εντός του ωρολογίου προγράμματος, αξιοποιώντας τη δυνατότητα διαθεματικής προσέγγισης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

Κάθε εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να υλοποιεί  έως και τρία (3) Προγράμματα, σε ένα εκ των οποίων δύναται να ορίζεται ως  Συντονιστής/στρια. Σε κάθε Πρόγραμμα συμμετέχουν έως τρεις (3) εκπαιδευτικοί,  συμπεριλαμβανομένου/ης του/της Συντονιστή/στριας.

Στις σχολικές μονάδες  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε Πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το  οποίο αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που εγκρίνει το Πρόγραμμα. Το πρακτικό αυτό συνοδεύει το «Σχέδιο υποβολής Προγράμματος»  (δείτε το στο τέλος του άρθρου).

Επισημαίνεται ότι για όλα τα αναφερόμενα στην παρούσα εγκύκλιο Προγράμματα δεν προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς η συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.

Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε δύο (2) Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε προγράμματα που υλοποιούνται εκτός ωρολογίου προγράμματος απαιτείται η  σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων αυτών.

Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν την εκπόνηση Προγραμμάτων συγκροτούν μαθητικές ομάδες ως εξής:

α) Γενική Εκπαίδευση:

  • από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
  • από ομάδα μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων (μέχρι 35 μαθητές/τριες),
  • από μαθητές/τριες του σχολείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες άλλου σχολείου (μέχρι 35 μαθητές/τριες).

β) Επαγγελματική Εκπαίδευση:

  • από το σύνολο των μαθητών/τριών ή ομάδα μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος,
  • από ομάδα μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων, τομέων ή και ειδικοτήτων (μέχρι 35 μαθητές/τριες),
  • από μαθητές/τριες του σχολείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες άλλου σχολείου (μέχρι 35 μαθητές/τριες).

Τα Σχέδια Προγραμμάτων υποβάλλονται έως τις 21 Δεκεμβρίου 2018 στον/στην αντίστοιχο/η Υπεύθυνο/η της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες έγκρισης των υποβληθέντων σχεδίων προγραμμάτων μέχρι τις 14 Ιανουαρίου 2018.

Σχετικά με τις μετακινήσεις των μαθητών/τριών της Δευτεροβάθμιας στο πλαίσιο των προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων ισχύει η Υ.Α. 33120/ΓΔ4/28-02-2017 (ΦΕΚ Β΄681/6-3-2017).

Για αναλυτικές οδηγίες, θεματολογία και χρονοδιάγραμμα ενεργειών, δείτε την εγκύκλιο.

Η εγκύκλιος σε Word (επεξεργάσιμη μορφή)

Σχέδιο υποβολής (σε pdf)  –  Σχέδιο υποβολής (σε doc)

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

9/1/2019 – 200 Παρατηρήσεις σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα! Πρώτο ενημερωτικό δελτίο με την πρόοδό μας και λίγα στατιστικά.... Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, φτάσαμε τις 200 παρατηρήσεις!!! Που βρισκόμαστε μέχρι τώρα... 34 μέλη, αλλά 22 ενεργοί παρατηρητές. 200 παρατηρήσ...
21/12/2018 – Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες για τις Διακοπές! Quiz, Puzzle και άλλες εκπλήξεις! Καλές γιορτές!... Αγαπητοί/τές μαθητές και μαθήτριες, αγαπητοί γονείς, αγαπητοί/τές συνάδελφοι, αγαπητοί και αγαπητές επισκέπτες του ιστοτόπου μας, Χρόνια Πολλά!!! Με...
20/12/2018 – Β΄ κύκλος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών (μέχρι 11/1/2019 οι αιτήσεις)... Αγαπητοί συνάδελφοι Σας ενημερώνουμε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ( Ι.Ε.Π.) υλοποιεί τη Δράση 2 «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Νέα Προγρά...
17/12/2018 – «Παρατηρώ τον τόπο μου». Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Σχολείου μας για το 2018-2019. Χρήσιμος Οδηγός!... Αγαπητοί μαθητές, αγαπητές  μαθήτριες, με αφορμή την απόφαση υλοποίησης του περιβαλλοντικού προγράμματος Παρατηρώ τον τόπο μου, και τη χρήση της...