Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά;

Όλα ξεκινούν από αυτό το ερώτημα! Είναι το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο καθένας μας, εκπαιδευτικός και μαθητής κάθε φορά που πρόκειται να ασχοληθεί με αυτά. Γιατί να ασχοληθώ με σύμβολα, αφηρημένες έννοιες, πράξεις, κλπ κλπ… Θα τα χρειαστώ; Αν ναι, που;

Η απάντηση σε όλα αυτά τα γιατί δεν είναι μία. Είναι αμέτρητες απαντήσεις που ίσως να μην αφορούν όλες, όλους. Το μεγάλο μυστικό λοιπόν είναι ο καθένας από εμάς να βρει τη δική του απάντηση, το δικό του λόγο να ασχοληθεί πραγματικά με αυτά. Και τότε μόνο θα τα αγαπήσει…

Τα Μαθηματικά είναι παντού!!! Είναι ο κόσμος που μας περιβάλλει. Είναι η καθημερινότητά μας. Είναι στο φαγητό που τρώμε, στην τηλεόραση, στη μουσική που ακούμε, στις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε σε υπολογιστές και κινητά, στις αθλητικές μας δραστηριότητες, και σε οτιδήποτε άλλο μπορούμε να φανταστούμε. Είναι μια σειρά από νόμους, μια λογική σειρά, μια τέλεια γλώσσα για την περιγραφή της ζωής μας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αποφασίσαμε λίγο πριν φύγει αυτός ο χρόνος να αφιερώσουμε λίγες ώρες σε αυτή την τόσο σημαντική επιστήμη. Να δούμε όλοι μαζί μαθητές και εκπαιδευτικοί, μερικούς από τους λόγους που αξίζει κανείς να ασχοληθεί με αυτά. Να δούμε ότι οι αρχαίοι πρόγονοί μας δεν υπήρξαν τυχαία πρωτοπόροι σε αυτό, αλλά είχαν τους λόγους τους!

Ακολουθεί ολόκληρο το υλικό με τις παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, το οποίο μπορείτε να μελετήσετε ξανά όσοι το επιθυμείτε… και να δοκιμάσετε ξανά να λύσετε τους γρίφους και τα προβλήματα.

1ο Μέρος – Επιμέλεια Ελένη Ζώνιου (Μαθηματικός): Ιστορία των Μαθηματικών, Γυναίκες Μαθηματικοί στην Αρχαία Ελλάδα, Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά…

 

2ο Μέρος – Επιμέλεια Παπαγεωργίου Νικόλαος (Πληροφορικός): Πολλαπλασιασμοί με Μαθη…μαγικά (Βεδική Μέθοδος, Γρήγοροι πολλαπλασιασμοί, Τετράγωνα αριθμών).

 

3ο Μέρος –  Επιμέλεια Σταματοπούλου Νικολίνα (Μουσικός): Τα Μαθηματικά στη Μουσική (Πίνακας Ρυθμών, Ρυθμικό Δέντρο, Μουσικό μέτρο, Μετρονόμος, Poème Symphonique For 100 Metronomes).

 

4ο Μέρος – Επιμέλεια Φραγκούλη Χρυσούλα (Φυσικής Αγωγής): Τα Μαθηματικά στον Αθλητισμό – Το παράδειγμα του Στίβου.

 

5ο Μέρος – Επιμέλεια Σπηλιάς Σπυρίδων (Φυσικός): Μαθηματικά και Φυσική. Αρχιμήδης… ο μεγάλος μαθηματικός και οι εφευρέσεις του.

 

6ο Μέρος – Επιμέλεια Ματσκαλίδης Περικλής (Φυσικής Αγωγής): Τα Μαθηματικά στον Αθλητισμό – Το παράδειγμα των Ομαδικών Αθλημάτων.

 

7ο Μέρος – Επιμέλεια Παπαγεωργίου Νικόλαος (Πληροφορικός): Μαθηματικά και Πληροφορική. Ο Πολλαπλασιασμός αλά Ρωσικά.

 

Μικροί και μεγάλοι εν δράσει…

Προσοχή! Για τους μαθητές που εμφανίζονται στις φωτογραφίες, υπάρχει γονική συγκατάθεση.
Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση φωτογραφιών σε οποιοδήποτε άλλο έντυπο ή  ηλεκτρονικό μέσο!

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα το υλικό της εκδήλωσης, με μια αναφορά στο παρόν άρθρο της σελίδας του Σχολείου μας. Δείτε όλο το υλικό σε επεξεργάσιμη μορφή, εδώ.

Print Friendly, PDF & Email
Διαβάστε ακόμη...
18/10/2019 – Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων από το ΕΚΦΕ Λευκάδας την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019... Παρακαλούνται οι διευθυντές των σχολείων να ενημερώσουν τους Υπεύθυνους των Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών (Υ.Σ.Ε.Φ.Ε.) καθώς και τους υπόλοιπ...
16/10/2019 – Ενημέρωση γονέων κηδεμόνων και μαθητών σχετικά με το διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras. Α... Σας ενημερώνουμε ότι το Σχολείο μας θα συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στο Μαθητικό Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras® – Κάστορας....
Πρoστατευμένο: 16/10/2019 – Πληροφορική Γ΄ Λυκείου Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής 2019-2020. Λύσεις ασκήσεων 1ου και 2ου φ... Εδώ μπορείτε να δείτε τις λύσεις των ασκήσεων για το 1ο και 2ο Φυλλάδιο που σας έδωσα. Να τονίσω για μια ακόμη φορά, ότι οι λύσεις σας δίνονται για...
16/10/2019 – Πλαστικά μετά τη Χρήση; Η θέση τους στον Μπλε κάδο! Μακριά από τις γαλάζιες θάλασσες στη Λευκάδα!... Σας ενημερώνουμε σχετικά με την υλοποίηση ενός προγράμματος Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη με συντονιστές το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης ΜΙΟ...