Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά;

Όλα ξεκινούν από αυτό το ερώτημα! Είναι το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο καθένας μας, εκπαιδευτικός και μαθητής κάθε φορά που πρόκειται να ασχοληθεί με αυτά. Γιατί να ασχοληθώ με σύμβολα, αφηρημένες έννοιες, πράξεις, κλπ κλπ… Θα τα χρειαστώ; Αν ναι, που;

Η απάντηση σε όλα αυτά τα γιατί δεν είναι μία. Είναι αμέτρητες απαντήσεις που ίσως να μην αφορούν όλες, όλους. Το μεγάλο μυστικό λοιπόν είναι ο καθένας από εμάς να βρει τη δική του απάντηση, το δικό του λόγο να ασχοληθεί πραγματικά με αυτά. Και τότε μόνο θα τα αγαπήσει…

Τα Μαθηματικά είναι παντού!!! Είναι ο κόσμος που μας περιβάλλει. Είναι η καθημερινότητά μας. Είναι στο φαγητό που τρώμε, στην τηλεόραση, στη μουσική που ακούμε, στις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε σε υπολογιστές και κινητά, στις αθλητικές μας δραστηριότητες, και σε οτιδήποτε άλλο μπορούμε να φανταστούμε. Είναι μια σειρά από νόμους, μια λογική σειρά, μια τέλεια γλώσσα για την περιγραφή της ζωής μας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αποφασίσαμε λίγο πριν φύγει αυτός ο χρόνος να αφιερώσουμε λίγες ώρες σε αυτή την τόσο σημαντική επιστήμη. Να δούμε όλοι μαζί μαθητές και εκπαιδευτικοί, μερικούς από τους λόγους που αξίζει κανείς να ασχοληθεί με αυτά. Να δούμε ότι οι αρχαίοι πρόγονοί μας δεν υπήρξαν τυχαία πρωτοπόροι σε αυτό, αλλά είχαν τους λόγους τους!

Ακολουθεί ολόκληρο το υλικό με τις παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, το οποίο μπορείτε να μελετήσετε ξανά όσοι το επιθυμείτε… και να δοκιμάσετε ξανά να λύσετε τους γρίφους και τα προβλήματα.

1ο Μέρος – Επιμέλεια Ελένη Ζώνιου (Μαθηματικός): Ιστορία των Μαθηματικών, Γυναίκες Μαθηματικοί στην Αρχαία Ελλάδα, Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά…

 

2ο Μέρος – Επιμέλεια Παπαγεωργίου Νικόλαος (Πληροφορικός): Πολλαπλασιασμοί με Μαθη…μαγικά (Βεδική Μέθοδος, Γρήγοροι πολλαπλασιασμοί, Τετράγωνα αριθμών).

 

3ο Μέρος –  Επιμέλεια Σταματοπούλου Νικολίνα (Μουσικός): Τα Μαθηματικά στη Μουσική (Πίνακας Ρυθμών, Ρυθμικό Δέντρο, Μουσικό μέτρο, Μετρονόμος, Poème Symphonique For 100 Metronomes).

 

4ο Μέρος – Επιμέλεια Φραγκούλη Χρυσούλα (Φυσικής Αγωγής): Τα Μαθηματικά στον Αθλητισμό – Το παράδειγμα του Στίβου.

 

5ο Μέρος – Επιμέλεια Σπηλιάς Σπυρίδων (Φυσικός): Μαθηματικά και Φυσική. Αρχιμήδης… ο μεγάλος μαθηματικός και οι εφευρέσεις του.

 

6ο Μέρος – Επιμέλεια Ματσκαλίδης Περικλής (Φυσικής Αγωγής): Τα Μαθηματικά στον Αθλητισμό – Το παράδειγμα των Ομαδικών Αθλημάτων.

 

7ο Μέρος – Επιμέλεια Παπαγεωργίου Νικόλαος (Πληροφορικός): Μαθηματικά και Πληροφορική. Ο Πολλαπλασιασμός αλά Ρωσικά.

 

Μικροί και μεγάλοι εν δράσει…

Προσοχή! Για τους μαθητές που εμφανίζονται στις φωτογραφίες, υπάρχει γονική συγκατάθεση.
Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση φωτογραφιών σε οποιοδήποτε άλλο έντυπο ή  ηλεκτρονικό μέσο!

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα το υλικό της εκδήλωσης, με μια αναφορά στο παρόν άρθρο της σελίδας του Σχολείου μας. Δείτε όλο το υλικό σε επεξεργάσιμη μορφή, εδώ.

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

13/8/2019 – Σε ΦΕΚ ο τρόπος εξέτασης σε Γλώσσα και Λογοτεχνία στις Πανελλαδικές 2020... Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο τρόπος εξέτασης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2020. Δείτε εδώ το ΦΕΚ...
3/8/2019 – Αλλαγές σε ύλη και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για τις Πανελλαδικές 2020... Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα: α) μείωση της εξ...
2/8/2019 – Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ΠΥΣΔΕ, ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ για το σχολικό έτος 2019-2020... Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ΠΥΣΔΕ ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ για το σχ...
25/7/2019 – Ανακοίνωση αποτελεσμάτων υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ 2019 Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου https://results-tefaa.it.minedu.gov.gr από σήμερα,  2...