Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά;

Όλα ξεκινούν από αυτό το ερώτημα! Είναι το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο καθένας μας, εκπαιδευτικός και μαθητής κάθε φορά που πρόκειται να ασχοληθεί με αυτά. Γιατί να ασχοληθώ με σύμβολα, αφηρημένες έννοιες, πράξεις, κλπ κλπ… Θα τα χρειαστώ; Αν ναι, που;

Η απάντηση σε όλα αυτά τα γιατί δεν είναι μία. Είναι αμέτρητες απαντήσεις που ίσως να μην αφορούν όλες, όλους. Το μεγάλο μυστικό λοιπόν είναι ο καθένας από εμάς να βρει τη δική του απάντηση, το δικό του λόγο να ασχοληθεί πραγματικά με αυτά. Και τότε μόνο θα τα αγαπήσει…

Τα Μαθηματικά είναι παντού!!! Είναι ο κόσμος που μας περιβάλλει. Είναι η καθημερινότητά μας. Είναι στο φαγητό που τρώμε, στην τηλεόραση, στη μουσική που ακούμε, στις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε σε υπολογιστές και κινητά, στις αθλητικές μας δραστηριότητες, και σε οτιδήποτε άλλο μπορούμε να φανταστούμε. Είναι μια σειρά από νόμους, μια λογική σειρά, μια τέλεια γλώσσα για την περιγραφή της ζωής μας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αποφασίσαμε λίγο πριν φύγει αυτός ο χρόνος να αφιερώσουμε λίγες ώρες σε αυτή την τόσο σημαντική επιστήμη. Να δούμε όλοι μαζί μαθητές και εκπαιδευτικοί, μερικούς από τους λόγους που αξίζει κανείς να ασχοληθεί με αυτά. Να δούμε ότι οι αρχαίοι πρόγονοί μας δεν υπήρξαν τυχαία πρωτοπόροι σε αυτό, αλλά είχαν τους λόγους τους!

Ακολουθεί ολόκληρο το υλικό με τις παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, το οποίο μπορείτε να μελετήσετε ξανά όσοι το επιθυμείτε… και να δοκιμάσετε ξανά να λύσετε τους γρίφους και τα προβλήματα.

1ο Μέρος – Επιμέλεια Ελένη Ζώνιου (Μαθηματικός): Ιστορία των Μαθηματικών, Γυναίκες Μαθηματικοί στην Αρχαία Ελλάδα, Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά…

 

2ο Μέρος – Επιμέλεια Παπαγεωργίου Νικόλαος (Πληροφορικός): Πολλαπλασιασμοί με Μαθη…μαγικά (Βεδική Μέθοδος, Γρήγοροι πολλαπλασιασμοί, Τετράγωνα αριθμών).

 

3ο Μέρος –  Επιμέλεια Σταματοπούλου Νικολίνα (Μουσικός): Τα Μαθηματικά στη Μουσική (Πίνακας Ρυθμών, Ρυθμικό Δέντρο, Μουσικό μέτρο, Μετρονόμος, Poème Symphonique For 100 Metronomes).

 

4ο Μέρος – Επιμέλεια Φραγκούλη Χρυσούλα (Φυσικής Αγωγής): Τα Μαθηματικά στον Αθλητισμό – Το παράδειγμα του Στίβου.

 

5ο Μέρος – Επιμέλεια Σπηλιάς Σπυρίδων (Φυσικός): Μαθηματικά και Φυσική. Αρχιμήδης… ο μεγάλος μαθηματικός και οι εφευρέσεις του.

 

6ο Μέρος – Επιμέλεια Ματσκαλίδης Περικλής (Φυσικής Αγωγής): Τα Μαθηματικά στον Αθλητισμό – Το παράδειγμα των Ομαδικών Αθλημάτων.

 

7ο Μέρος – Επιμέλεια Παπαγεωργίου Νικόλαος (Πληροφορικός): Μαθηματικά και Πληροφορική. Ο Πολλαπλασιασμός αλά Ρωσικά.

 

Μικροί και μεγάλοι εν δράσει…

Προσοχή! Για τους μαθητές που εμφανίζονται στις φωτογραφίες, υπάρχει γονική συγκατάθεση.
Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση φωτογραφιών σε οποιοδήποτε άλλο έντυπο ή  ηλεκτρονικό μέσο!

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα το υλικό της εκδήλωσης, με μια αναφορά στο παρόν άρθρο της σελίδας του Σχολείου μας. Δείτε όλο το υλικό σε επεξεργάσιμη μορφή, εδώ.

Print Friendly, PDF & Email

Διαβάστε ακόμη...

16/1/2019 – Θεματική Εβδομάδα 2018-2019 στα Γυμνάσια. Εγκύκλιος και Σχέδιο Υλοποίησης... Σας ενημερώνουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2018-2019 υλοποιείται στα Γυμνάσια, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια - Λύκεια, Εργαστήρια Επαγγελματικής...
15/1/2018 – Προκηρύξεις θέσεων υπευθύνων ΕΚΦΕ και Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού της Δ.Δ.Ε. Λευκάδας... Αναρτήθηκαν οι προσκλήσεις για την πλήρωση θέσεων υπευθύνων Ε.Κ.Φ.Ε. και υπεύθυνου Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού στην ιστοσελίδα  της Δι...
14/1/2019 – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση θέσης υπεύθυνου πληροφορικής και νέων τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ) σ... Καλούνται οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ86 της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας, οι οποίοι διαθέτουν τις νόμιμες προϋποθέσεις επιλογής, εφόσ...
9/1/2019 – 200 Παρατηρήσεις σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα! Πρώτο ενημερωτικό δελτίο με την πρόοδό μας και λίγα στατιστικά.... Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, φτάσαμε τις 200 παρατηρήσεις!!! Που βρισκόμαστε μέχρι τώρα... 34 μέλη, αλλά 22 ενεργοί παρατηρητές. 200 παρατηρήσ...