Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξεις 46/07-11-2019 και 49/29-11-2019 του Δ.Σ) σχετικά με την αξιοποίηση της 7ης ώρας στα μαθήματα προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου σας ενημερώνουμε για τα εξής:

Σύμφωνα με την Υ.Α. 77568/Δ2/16-05-2019 (ΦΕΚ Β΄ 1790/21-05-2019), στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου για τα μαθήματα προσανατολισμού προβλέπονται «6 ώρες κάθε μάθημα συν 1 ώρα ανά μάθημα για επίλυση αποριών, ανακεφαλαίωση κ.λ.π.».

Κατά την έβδομη (7η) ώρα, συζητούνται και επιλύονται τυχόν απορίες, όπως και τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες, με την ιδιαιτερότητα ότι η ώρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία συστηματικότερης προσέγγισης των μαθησιακών αναγκών των μαθητών και των μαθητριών.

Ειδικότερα, σκοπός της 7ης ώρας είναι να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες – είτε ως ομάδα, είτε μεμονωμένα – να συζητούν μεταξύ τους και με τη βοήθεια τους/της εκπαιδευτικού, με άνεση χρόνου, να επιλύονται τυχόν απορίες, να αποσαφηνίζονται/επεξηγούνται σημεία ιδιαίτερης δυσκολίας ή ακόμη και να επαναλαμβάνεται η διδασκαλία συγκεκριμένων σημείων του μαθήματος που ο/η εκπαιδευτικός κρίνει ότι δεν έχουν εμπεδωθεί επαρκώς από το σύνολο των μαθητών/τριών.

Συγχρόνως, προσφέρεται η ευκαιρία στον/στην εκπαιδευτικό να αναδεικνύει έννοιες που θεωρεί ότι χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και να «προκαλεί» απορίες, οδηγώντας τους μαθητές και τις μαθήτριές σε επιλεγμένες απορηματικές καταστάσεις μέσω κατάλληλων παραδειγμάτων.

Επιπλέον, ο/η εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει την 7η ώρα για τη σύνδεση διαφορετικών ενοτήτων και για την ανακεφαλαίωση της ύλης.

Η έβδομη (7η) ώρα περιλαμβάνεται στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διδασκαλίας, προσμετράται στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας του σχολείου, εφαρμόζεται στην αίθουσα διδασκαλίας ή/και στο εργαστήριο και προϋποθέτει την υποχρεωτική φυσική παρουσία τόσο των μαθητών/τριών όσο και του/της εκπαιδευτικού.

Δείτε το έγγραφο

Print Friendly, PDF & Email