Δημιουργήσαμε αυτόν τον κόμβο για γρήγορη πρόσβαση σε χρήσιμο υλικό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η λίστα επικαιροποιείται συνεχώς, απαντώντας ερωτήματα που λαμβάνουμε από γονείς, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Η Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη) είναι μια σύγχρονη εκπαιδευτική πλατφόρμα, και παρέχεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ως μια υπηρεσία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα OpeneClass, η οποία είναι αμιγώς Ελληνική, αναπτύσσεται μέσα στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα της χώρας και διανέμεται δωρεάν από το 2003. Παρέχει ένα περιβάλλον που ενσωματώνει μια σειρά από εργαλεία διαχείρισης μάθησης, επικοινωνίας, αξιολόγησης και συνεργασίας. Σε μια Ηλεκτρονική Τάξη μπορούν να περιέχονται, ηλεκτρονικά βιβλία, εργασίες, ερωτηματολόγια, διαδραστικές ασκήσεις, βίντεο, εικόνες και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε μια κανονική τάξη.

Αποτελεί εργαλείο ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, και λειτουργεί υποστηρικτικά - όχι υποχρεωτικά - για τις ανάγκες ενός ηλεκτρονικού μαθήματος.

Για την εγγραφή μαθητών/τριών στο eClass απαιτείται η εγγραφή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ (Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου).

Η διαδικασία δεν παίρνει περισσότερο από 5 λεπτά, και ακολουθούν αναλυτικά οι οδηγίες:

Τα στοιχεία που θα δώσετε πρέπει να είναι πραγματικά, ώστε με αυτά να γίνεται η αναγνώριση από τους/τις καθηγητές/τριες και τους/τις συμμαθητές/τριες, όταν θα εμφανιστείτε στα τηλεμαθήματα, στην ηλεκτρονική τάξη ή θα επικοινωνείς μαζί τους πχ με e-mail.

Θα ζητηθεί να συμπληρωθούν τα στοιχεία του κηδεμόνα, και ειδικά το e-mail και κινητό του κηδεμόνα, τα οποία θα βοηθήσουν να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης, αν τον ξεχάσετε κάποια στιγμή.

Μετά την εγγραφή, θα αποκτήσετε ένα όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) με τα οποία θα μπορείτε να συνδέεστε, στην εφαρμογή.

Θα πρέπει να διατηρήσετε με επιμέλεια το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να μπορείτε να συνδέεστε και δεν θα πρέπει να τα γνωστοποιείτε ή να τα αφήνετε να τα δει κάποιος άλλος.

Διαβάστε τις Αναλυτικές Οδηγίες εγγραφής (pdf).

Για να δημιουργήσετε λογαριασμό, κάντε κλικ εδώ

Σημείωση: για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου μας, έχει γίνει επικαιροποίηση από την έναρξη της Σχολικής χρονιάς και πιστεύουμε πως όλοι και όλες διαθέτουν τους κωδικούς για σύνδεση στο eclass. Αν παρόλα αυτά, έχετε χάσει τους κωδικούς ή δυσκολεύεστε, μπορείτε να κάνετε ανάκτηση κωδικών και θα σας αποσταλεί σχετικό μήνυμα στο email του γονέα-κηδεμόνα που δηλώσατε κατά την εγγραφή σας. Αν εξακολουθείτε να δυσκολεύεστε, επικοινωνήστε με το Σχολείο και θα βρούμε σύντομα λύση.

Αν έχετε τους κωδικούς σας, θα πρέπει να εγγραφείτε στα ηλεκτρονικά μαθήματα του Σχολείου σας. Από την 2/10 έχει ανέβει στη σελίδα μας οπτικοποιημένος οδηγός, που σε 1 λεπτό μπορείτε να δείτε πως θα εγγραφείτε.

Δείτε τον οδηγό, εδώ.

Με το που θα συνδεθείτε στο eclass, θα  έχετε πρόσβαση σε μία λίστα με τα μαθήματα του Σχολείου σας. Η λίστα ανανεώνεται συνεχώς και μπορείτε να τη δείτε εδώ.

Αν είστε εκπαιδευτικός, και θέλετε να ξεκινήσετε με το eClass, δείτε εδώ έναν οδηγό με απλά βήματα, για τη χρήση της πλατφόρμας.

Οι Εργασίες αποτελούν εργαλείο ενός ηλεκτρονικού μαθήματος και επιτρέπουν σε μαθητές/τριες να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις εργασίες που έχουν αναρτηθεί από τον υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό του μαθήματος. Ειδικότερα, παρέχει τη δυνατότητα στους εγγεγραμμένους στο μάθημα χρήστες να ανεβάσουν ηλεκτρονικά τις εργασίες τους μέχρι την ημερομηνία υποβολής και στη συνέχεια αφού ο/η εκπαιδευτικός τις βαθμολογήσει να δουν το βαθμό τους.

Είμαι εκπαιδευτικός - οδηγός για τη δημιουργία-βαθμολόγηση εργασιών

Είμαι μαθητής/τρια - πως υποβάλω την εργασία μου

Για περισσότερα εργαλεία ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δείτε το έγγραφο του ΙΕΠ με τις σχετικές πλατφόρμες

Κατά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εκπαιδευτικοί και μαθητές επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο - τατυτόχρονα (σύγχρονα) και απαιτείται παρουσία όλης της τάξης για τη διεξαγωγή του μαθήματος.

Οι αποφάσεις που καθορίζουν το πλαίσιο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση:

ΦΕΚ 5044 τ.Β΄(14-11-2020) που συμπληρώνει τα ΦΕΚ 3882 τ.Β’ – 12.09.2020  και ΦΕΚ 4264 τ.Β’ – 30.09.2020.

Επίσης εκδόθηκε η εφαρμοστική εγκύκλιος 151977/ΓΔ4/7-11-2020-ΦΕΚ 4900 τ.Β  με τις λεπτομέρειες

Η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική, και τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο και βιβλίο ύλης.

Τα σύγχρονα εξ αποστάσεως μαθήματα θα γίνονται μέσω της πλατφόρμας Webex Meeetings της Cisco. (ακολουθούν οδηγίες).

Σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες έχει διανεμηθεί το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Τα μαθήματα θα γίνονται σύμφωνα με αυτό. Για να μπείτε σε ένα μάθημα, θα κάνετε κλικ στο σύνδεσμο της τάξης του/της εκπαιδευτικού που σας έχει σταλεί στο προσωπικό ή στο email του κηδεμόνα σας.

Ο σύνδεσμος του/της εκπαιδευτικού δεν αλλάζει και είναι ο ίδιος κάθε φορά.

Για να μπει ένας μαθητής ή μια μαθήτρια στην ψηφιακή τάξη κάποιου εκπαιδευτικού θα πρέπει να γνωρίζει το σύνδεσμο της ψηφιακής τάξης, καθώς επίσης και την ακριβή μέρα και ώρα τηλεδιάσκεψης. Στο διάστημα αυτό θα τηρηθεί το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ακολουθούν τα βήματα σύνδεσης από υπολογιστή ή κινητή συσκευή:

Αν έχουμε υπολογιστή ή laptop,

...μόλις κάνουμε κλικ στο σύνδεσμο του/της εκπαιδευτικού, επιλέγουμε Open Cisco Webex Meetings ή κάνουμε Download την εφαρμογή open the desktop app (δεν θεωρείται απαραίτητο και προϋποθέτει γνώσεις εγκατάστασης της εφαρμογής στον υπολογιστή).

Αν έχουμε κινητή συσκευή (τηλέφωνο ή tablet) κάνουμε εγκατάσταση της εφαρμογής Webex Meetings (θα μας ζητηθεί υποχρεωτικά). Θα ανοίξει μια πλατφόρμα και θα μας ζητηθεί να συμπληρώσουμε όνομα και email.

Βάζουμε το πραγματικό ονοματεπώνυμό μας, ώστε να μπορεί ο/η εκπαιδευτικός να ταυτοποιεί τους συμμετέχοντες. Στο πεδίο email δε χρειάζεται να γράψετε το πραγματικό σας. Μπορείτε να βάλετε κάτι που μοιάζει με mail. π.χ a@mail.gr.

Πατάμε Join Meeting και συνδεόμαστε. Περιμένουμε μέχρι να μας αποδεχτεί ο εκπαιδευτικός στην τάξη.

Η κάμερά μας πρέπει να είναι κλειστή (αν δεν έχετε καθόλου κάμερα, δε χρειάζεται να προμηθευτείτε).

Θα πρέπει όμως να έχετε σίγουρα μικρόφωνο και ηχεία ή ακουστικά όσοι χρησιμοποιείτε σταθερό υπολογιστή. (τα laptop, tablet, smartphones, έχουν ενσωματωμένα). Φυσικά όταν θα ερωτηθείτε, θα πρέπει να επιτρέψετε στην εφαρμογή να τα χρησιμοποιήσει (θα δείτε μήνυμα της μορφής: να επιτρέπεται ή allow).

Αφού συνδεθείτε, ακολουθείτε τις οδηγίες του/της εκπαιδευτικού.

Η ταυτοποίηση εκπαιδευτικών γίνεται πλέον μέσω του ΠΣΔ (Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου). Περισσότερα στη σελίδα μας, αλλά και στον επίσημο κόμβο webex.sch.gr

Κατά τη γνώμη μας, ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός στα ελληνικά, βρίσκεται στον ιστότοπο του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας. Ενημερώνεται συνεχώς, και μπορείτε να τον δείτε εδώ.

Οι οδηγίες προτείνουν Windows 10, επειδή τα Windows 7 δεν υποστηρίζονται πλέον από τη Microsoft . Αν έχετε linux , θα πρέπει να χρησιμοποιείτε το Webex μέσα σε browser καθώς η desktop εφαρμογή δεν είναι διαθέσιμη για το λειτουργικό σύστημα linux.

Παρόλα αυτά η εγκατάσταση στα windows 7, μπορεί να γίνει υπό προϋποθέσεις. Αν είναι μονόδρομος η χρήση σε Windows 7 και αντιμετωπίσετε προβλήματα κατά την εγκατάσταση, δοκιμάστε τα προτεινόμενα βήματα στον οδηγό του Webex

Ναι, η λειτουργία αυτή είναι πλέον διαθέσιμη στο Webex.

Ξεκινώντας, μπορείτε να ενεργοποιήσετε την κάμερα στο παράθυρο προεπισκόπησης (εμφανίζεται πριν μπείτε σε κάποια αίθουσα) και να επιλέξτε Change Background στο πάνω δεξί μέρος.

Αν είστε μέσα σε μια αίθουσα, μπορείτε να πάτε στο menu --->Audio & Video και να επιλέξτε Change Virtual Background.

Προσοχή!!! Η λειτουργία αυτή υποστηρίζεται μόνο από σύγχρονους υπολογιστές διότι καταλαμβάνονται αρκετοί πόροι από το σύστημα.

Ο Οδηγός για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως, του ΙΕΠ, όπου αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δείτε σχετικά, εδώ.

Οι ηλεκτρονικές συσκευές που διαθέτουν οι σχολικές μονάδες από οποιονδήποτε φορέα, πρόγραμμα, δωρεά, κ.ά., θα πρέπει να διατίθενται στους μαθητές/τριες της σχολικής μονάδας με δανεισμό, κατόπιν υπογραφής υπεύθυνης δήλωσης από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και με κριτήρια, όπως σαφώς αυτά αναφέρονται στις «Οδηγίες και πληροφορίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση».

Η απόφαση διάθεσης των συσκευών αυτών θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.

Δείτε την οδηγία

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στις 18/11/2020:

Ανανεώθηκε η λίστα για την πρόσβαση χωρίς χρέωση δεδομένων (zero-rating) από κινητά δίκτυα, στις ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία. Η πρόσβαση χωρίς χρέωση ισχύει για τις κάτωθι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία:

  1. Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  1. Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ):

Όλα τα παραπάνω χρησιμοποιούν και τα:

  1. mySchool:
  1. Cisco Webex Meetings:
  1. Ψηφιακό Σχολείο:
  1. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

ΠΡΟΣΟΧΗ: Εάν θεωρείτε ότι χρεωθήκατε για την πρόσβασή σας σε κάποια από τις παραπάνω αναφερόμενες zero-rating υπηρεσίες, παρακαλούμε να απευθυνθείτε στον πάροχό σας προκειμένου να διερευνηθεί και να επιλυθεί το θέμα.

 

Τι γίνεται στην περίπτωση που στο σπίτι υπάρχουν περισσότερα άτομα που θέλουν αν  χρησιμοποιήσουν το δίκτυο για τηλεδιάσκεψη;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι δύσκολη και εξαρτάται στο μεγαλύτερο βαθμό από τη γραμμή που διαθέτετε για σύνδεση στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με ενημερωτικό του ΠΣΔ (Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου), οι δυνατότητες ανάλογα με τη γραμμή έχουν ως εξής:

Θα πρέπει την ώρα που πραγματοποιούνται τηλεδιασκέψεις να μην απασχολείται η γραμμή με λειτουργίες που καταναλώνουν τη χωρητικότητα της γραμμής, όπως κατέβασμα αρχείων, παρακολούθηση ζωντανών εκπομπών ή/και καμερών ή ιστοτόπων με βίντεο. Μπορεί η γραμμή να απασχολείται μόνο για απλές λειτουργίες όπως π.χ. η αποστολή και λήψη e-mails.

Όπως και να'χει θα πρέπει πρώτα να δοκιμάσετε την ταυτόχρονη σύνδεση και αν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα επικοινωνίας, θα μπορούσε η μία συσκευή να συνδεθεί με δεδομένα κινητής τηλεφωνίας, τα οποία είναι δωρεάν για την πλατφόρμα Webex.

 

 

Κατ’ εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 («ΓΚΠΔ») και του Ν. 4624/2019, σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων στο πλαίσιο της διαδικασίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων («ΥΠΑΙΘ»), ως Υπεύθυνο Επεξεργασίας.

Τα προσωπικά δεδομένα (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου επικοινωνίας) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από το ΥΠΑΙΘ και την εκάστοτε σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών κατ’ εντολή του. Σκοπός της επεξεργασίας είναι η επικοινωνία των εκπαιδευτικών μαζί σας και ο συντονισμός της διαδικασίας της παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Κατά τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (οι μαθητές/τριες) εισάγουν στην ειδικά παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης συνεργαζόμενου με το ΥΠΑΙΘ παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι τυχαία- εικονικά, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων. Συστήνεται να συνδέονται μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) και όχι μέσω εφαρμογής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι συλλέγονται μόνο τα συγκεκριμένα προσωπικά τους δεδομένα.

Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν και συνακόλουθα την τεχνική  υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.

Tα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν:

  1. τη διεύθυνση IP,
  2. το αναγνωριστικό "User Agent",
  3. τον τύπο υλικού,
  4. τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος,
  5. την έκδοση διακομιστή-πελάτη,
  6. τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση),
  7. την έκδοση εφαρμογής,
  8. τις υλοποιηθείσες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ)
  9. τις πληροφορίες σύσκεψης:  i) τίτλος, ii) ημερομηνία και ώρα, iii) συχνότητα, iv) μέση και πραγματική συχνότητα, v) ποιότητα, vi) ποσότητα, vii) δραστηριότητα δικτύου και viii) συνδεσιμότητα.

Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον (άρ. 6 §1 περ. ε΄ ΓΚΠΔ), δηλαδή το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης υπό καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συνδυαστικά με την εκπλήρωση έννομης υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (άρ. 6 §1 περ. γ΄ ΓΚΠΔ), η οποία προβλέπεται στο αρ. 63 του Ν. 4686/2020. Ειδικά όσον αφορά στα μεταδεδομένα, χρησιμοποιούνται περαιτέρω για σκοπούς αποκλειστικά ερευνητικούς ή/ και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν. Νομική βάση της εν λόγω επεξεργασίας είναι η συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση του Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 παρ. 1 περ. γ ΓΚΠΔ), όπως αυτή τίθεται από τη διάταξη του αρ. 1 πδ 18/2018, δηλαδή η διενέργεια στατιστικών αναλύσεων-ερευνών στο πλαίσιο της αποστολής του να αναπτύσσει και να αναβαθμίζει συνεχώς την παιδεία.

Τα προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης θα διαγραφούν μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Τα προσωπικά σας δεδομένα που είναι ήδη αποθηκευμένα στα συστήματα του ΥΠΑΙΘ λόγω της ιδιότητάς σας ως μαθητών ή γονέων/ κηδεμόνων θα διατηρηθούν όπως ορίζεται στις σχετικές Πολιτικές του ΥΠΑΙΘ. Τα μεταδεδομένα που δημιουργούνται διαγράφονται μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021.

Εφόσον έχουν καταχωρηθεί τα πραγματικά στοιχεία των μαθητών (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ονοματεπώνυμο) στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν), μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων και εναντίωσης στην επεξεργασία αυτών (μόνο όσον αφορά στα μεταδεδομένα) με υποβολή αίτησης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo[at]minedu.gov.gr. Σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι δεν ικανοποιήθηκε κάποιο αίτημά τους, έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (http://www.dpa.gr), Λ. Κηφισίας αρ. 1-3, ΤΚ 115 23, Αθήνα, τηλ. +30-210 6475600, φαξ +30-210 6475628.  Για οποιοδήποτε σχετικό ζήτημα μπορούν οι μαθητές/τριες να επικοινωνούν με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ (ΥΠΔ/DPO) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: dpo[at]minedu.gov.gr.

Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Τα διαδικτυακά μαθήματα θα πραγματοποιηθούν με βάση το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου μας.

Φροντίζουμε όλοι μας να τηρούμε το ωρολόγιο πρόγραμμα και την ακριβή ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

Αν έχω μάθημα στις 9:10, θα προσπαθήσω να συνδεθώ 5-10 λεπτά πριν.

Όχι νωρίτερα, διότι ο/η εκπαιδευτικός έχει μάθημα με άλλη τάξη και είναι σαν να χτυπάμε την πόρτα να μπούμε σε τάξη που ήδη κάνει μάθημα.

Όχι αργότερα διότι, θα χάσω μέρος του μαθήματος. Το διάστημα 10 λεπτών του διαλείμματος αρκεί για να πάρουμε μια ανάσα, να πιούμε λίγο νερό, να φάμε κάτι, κλπ.

Στην περίπτωση που ζητάμε άδεια να μπούμε σε δωμάτιο, και δε λαμβάνουμε απάντηση, προσπαθούμε ξανά σε λίγο. Τα οιασδήποτε φύσεως τεχνικά προβλήματα μπορούν να εμφανιστούν σε όλους μας (μακάρι όχι), οπότε θα υπάρξει κατανόηση.

Φροντίστε να βρίσκεστε σε ήσυχο χώρο, ιδίως τη στιγμή που θα χρειαστεί να μιλήσετε στην τάξη.

Αν συνδέεστε ασύρματα (wifi ή data), να είστε σε σημείο που έχετε καλό σήμα. Την ώρα του μαθήματος, μην ανοίγετε άλλες εφαρμογές, μην κατεβάζετε (download) από το διαδίκτυο και αν είναι δυνατόν μη μοιράζεστε τη γραμμή σας με τρίτους, για καλύτερη απόκριση στις λειτουργίες της πλατφόρμας.

Απαγορεύεται αυστηρά η καταγραφή (βιντεοσκόπηση ή μαγνητοφώνηση) μαθητών ή εκπαιδευτικών. Η πράξη θεωρείται παραβίαση προσωπικών δεδομένων και διώκεται ποινικά.

Φυσικά, είναι πιθανό όλοι μας να αντιμετωπίσουμε προβλήματα κάποια στιγμή.

Αν αυτό συμβεί, παραμένουμε ψύχραιμοι.

Αναζητούμε πριν από όλα, τους οδηγούς που υπάρχουν στα παραπάνω βήματα, μήπως κάτι δεν κάναμε σωστά.

Τα παιδιά μας είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία περισσότερο από εμάς και σίγουρα θα βρουν λύση με τη δική μας βοήθεια.

Ελέγχουμε τις συσκευές μας ότι λειτουργούν σωστά πριν το μάθημα, και όχι ένα λεπτό πριν ή κατά τη διάρκεια. Προβλήματα του τύπου, δεν έχω χώρο στο τηλέφωνο, δεν έχω καλό σήμα, ή κόπηκε το δίκτυο, δυστυχώς δε μπορούν να αντιμετωπιστούν από την πλευρά του Σχολείου. Θα είμαστε όμως εδώ για οτιδήποτε χρειαστείτε.

Το προηγούμενο διάστημα (Μάρτιος - Μάϊος) καταβάλαμε πολλές προσπάθειες για την υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών μας και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, με την καλή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων.

Δεν ξεχνάμε να προσέχουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας για να επιστρέψουμε σύντομα στις φυσικές μας τάξεις με υγεία!

Καλή αρχή σε όλους και όλες!

Συνεχής ενημέρωση για την ασφάλεια και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: