Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Codeweek) πραγματοποιείται για 5η συνεχόμενη χρονιά, από 7 έως 22 Οκτωβρίου 2017. Εκατομμύρια παιδιά, νέοι, ενήλικες, γονείς, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες και φορείς χάραξης πολιτικής ενώνουν τις προσπάθειές τους, και συμμετέχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα σε όλη την Ευρώπη με σκοπό την εκμάθηση προγραμματισμού. Η βασική ιδέα πίσω από την Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι να δείξει πώς ο προγραμματισμός μπορεί να βοηθήσει να ζωντανέψτε τις ιδέες σας, να κάνει τον προγραμματισμό πιο προσιτό και να απομυθοποιηθούν οι δεξιότητες που χρειάζονται για να μάθει κάποιος να προγραμματίζει.

Για μία ακόμη χρονιά το Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Βασιλικής μπήκε στον πανευρωπαϊκό χάρτη εκδηλώσεων του Codeweek. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος στην εκδήλωσή μας συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας. Η (unplugged) εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας και είχε ως στόχο να παρουσίαση τη μαγεία της υπολογιστικής σκέψης μέσω απλών δραστηριοτήτων, κατανοητών από κάθε ηλικιακή ομάδα. Συντονιστής, ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου μας, Παπαγεωργίου Νικόλαος (ΠΕ 19).

Το θέμα μας αφορούσε την κωδικοποίηση και την κρυπτογράφηση των δεδομένων. Αφού παρουσιάστηκαν οι βασικές αρχές (δείτε την παρουσίαση παρακάτω), ξεκίνησε η δράση…

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, με την κάθε ομάδα να αποτελείται από μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Πρώτη δραστηριότητα η δοκιμασία αποκρυπτογράφησης ενός μηνύματος με τη μέθοδο της σπαρτιάτικης σκυτάλης. Σε κάθε ομάδα δόθηκαν 3 σκυτάλες διαφορετικής διαμέτρου η καθεμία, και ένα κρυπτογραφημένο μήνυμα σε μια χάρτινη ταινία. Οι ομάδες προσπάθησαν να βρουν την κατάλληλη σκυτάλη ώστε να διαβάσουν το μήνυμα. Το μήνυμα παρείχε τις κατάλληλες πληροφορίες για τη συνέχεια…

Το μήνυμα λοιπόν παρέπεμπε σε ένα φάκελο (διαφορετικό για κάθε ομάδα) κρυμμένο στις σελίδες ενός συγκεκριμένου τόμου μιας εγκυκλοπαίδειας. Ο φάκελος αυτός περιείχε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να καταφέρει η κάθε ομάδα να αποκρυπτογραφήσει ένα γνωμικό ενός αρχαίου φιλοσόφου. Στόχος να αποκρυπτογραφηθούν οι λέξεις και η σειρά τους, ώστε να δημιουργηθεί το γνωμικό. Για να γίνει αυτό δόθηκε στις ομάδες ένας αλγόριθμος κρυπτογράφησης των χαρακτήρων του ελληνικού αλφαβήτου ώστε να αποκρυπτογραφηθούν οι λέξεις και δίπλα σε κάθε λέξη, η σειρά της στην πρόταση που δημιουργεί το γνωμικό με χρήση του δυαδικού συστήματος.

Για να καταλάβετε τη διαδικασία δείτε την παρουσίαση με τις οδηγίες που δόθηκαν στις ομάδες. Τα μέλη της ομάδας μοιράστηκαν τις λέξεις, προσπάθησαν να τις αποκρυπτογραφήσουν και να εντοπίσουν τη σειρά τους για τη δημιουργία της τελικής πρότασης που οδηγεί στα γνωμικά των αρχαίων φιλοσόφων.

Για μια ακόμη φορά εκπαιδευτικοί και μαθητές, συνεργαστήκαμε, και χαρήκαμε την όλη διαδικασία.

Print Friendly, PDF & Email