Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το Γυμνάσιο και Γενικές Λυκειακές Τάξεις Βασιλικής βρίσκεται στη Βασιλική Λευκάδας στα Νοτιοδυτικά, διοικητικά ανήκει στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων.
Το σχολικό έτος 2020-2021 αριθμεί 96 μαθητές, 55 μαθητές φοιτούν στο Γυμνάσιο και 41 μαθητές στις Γενικές Λυκειακές Τάξεις, ενώ ορισμένοι μαθητές είναι αλλοδαποί. Στο σχολείο μας φοιτούν μαθητές που διαμένουν σταΝοτιοδυτικά του Νησιού σε δεκαπέντε χωριά.
Το σχολείο μας είναι ένα περιφερειακό σχολείο όπου εργάζονται μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Το σχολικό έτος 2020-21 εργάζονταν 21 εκπαιδευτικοί. Το προσωπικό συνήθως κάθε σχολικό έτος ανανεώνεται μιας και η απόσταση από το κέντρο της πόλης είναι στα 38 χλμ, πράγμα που δυσκολεύει την καθημερινή μετακίνηση των εκπαιδευτικών από και προς την πόλη της Λευκάδας όπου συνήθως διαμένουν.
Κτηριακά το σχολείο αποτελείται από μια συστοιχία τριών κτηρίων, το κτήριο του Γυμνασίου (εκεί στεγάζεται επιπλέον το γραφείο των καθηγητών και το εργαστήριο φυσικών επιστημών) το κτήριο που στεγάζει τη βιβλιοθήκη και το εργαστήριο πληροφορικής, και το κτήριο του Λυκείου που στεγάζει και την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Η διάταξη και η παλαιότητα των κτηρίων δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Μάλιστα μετά το 2015 η κτηριακή υποδομή χειροτέρεψε αφού το παλαιότερο κτήριο, του Γυμνασίου, κρίθηκε ακατάλληλο προς χρήση χωρίς να γίνουν επισκευές, κάτι το οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.
Οι κτηριακές ανάγκες καλύφθηκαν με τη χρήση τριών λυόμενων αιθουσών διδασκαλίας και μιας λυόμενης αίθουσας για το γραφείο των καθηγητών ενώ το εργαστήριο φυσικών επιστημών έπαψε να λειτουργεί. Οι προσθήκες αυτές μείωσαν σημαντικά τον ελεύθερο χώρο στο προαύλιο όπου και τοποθετήθηκαν δημιουργώντας και επιπλέον προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου.
Επιπλέον στο σχολείο μας δεν υπάρχει χώρος άθλησης μιας και ο χώρος των γηπέδων βρίσκεται σε στάδιο ανακατασκευής και οι εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία
Η διάθεση των εκπαιδευτικών και μαθητών να συνεργαστούν, να λυθούν τα όποια προβλήματα δημιουργούνται και να προχωρήσει ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημεία προς βελτίωση

  • Η ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών και των μαθητών και γενικότερα των
    μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες με τη δημιουργία τμημάτων ένταξης
  • Η βελτίωση των σχέσεων των μαθητών με διαφορετικά διαπολιτσμικά
    χαρακτηρικά
  • Η Βελτίωση των σχέσεων της οικογένειας με το σχολείο.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

  • Η έντονη προσπάθεια της Διεύθυνσης του σχολείου για την επίλυση των
    προβλημάτων
  • Η καλή οργάνωση του σχολείου με βάση τις δεδομένες υπάρχουσες συνθήκες
  • Η διάθεση εξωστρέφειας

Σημεία προς βελτίωση

  • Η αύξηση της πίεσης προς τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς για την
    αποκατάσταση των σεισμόπληκτων κτηρίων και της ολοκλήρωσης των
    αθλητικών χώρων του σχολείου μας.
  • Η λειτουργία του ΣΣΚ σύμφωνα ως όργανο διαχείρισης και απολογισμού των
    οικονομικών του σχολείου.
  • Η συμμετοχή του σχολείου μας σε δίκτυα σχολείων

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

  • Η διάθεση των εκπαιδευτικών να αναπτυχθούν επαγγελματικά.
    Σημεία προς βελτίωση
  • Η οργάνωση επιμορφωτικών επιμορφώσεων με την αρωγή και του Υπουργείου
    Παιδείας και ειδικότερα εκπαιδευτικών θεσμών που να ανταπροκρίνονται στις
    σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευτικών.
  • Η περαιτέρω ανάπτυξη της συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε εθνικά και
    ευρωπαϊκά προγράμματα.
Print Friendly, PDF & Email